فیات کرایسلر جلوی فروش کپی هندی جیپ را در آمریکا خواهد گرفت

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
فیات کرایسلر جلوی فروش کپی هندی جیپ را در آمریکا خواهد گرفت

شرکت فیات کرایسلر قصد دارد تحت هر شرایط جلوی ورود ماهیندرا روکسور را به بازار آمریکا، به دلیل شباهت بسیار زیاد آن با جیپ رانگلر بگیرد. فیات کرایسلر در همین راستا شکایتی را نزد کمیسیون تجارت خارجی ایالات متحده ثبت کرده که می‌تواند منجر به ممنوع شدن واردات این خودرو به بازار آمریکا شود. در بیانیه فیات کرایسلر در این مورد آمده: "طراحی بدنه جعبه‌ای شکل ماهیندرا روکسور و بخش‌های کناری صاف آن قسمت عقبلی که در ارتفاعی یکسان با کاپوت جلو تمام می‌شود همه و همه تنها بخشی از شباهت‌های بسیار زیاد بین دو خودرو هستند."

شرکت ماهیندرا مدل روکسور را ماه مارس رونمایی کرد ولی هنوز فروش آن را شروع نکرده است. مقامات این کمپانی هندی هنوز در حال تدارک یک شبکه نمایندگی گسترده در آمریکا هستند. به گزارش اتونیوز، ماهیندرا قصد دارد قطعات روکسور را در هندوستان ساخته و در قالب کیت‌هایی آماده، آن‌ها را در آمریکا و در خط تولید جدید شرکت در آبرن هیلز میشیگان مونتاژ و سرهم کند.

در ادامه بیانیه مذکور آمده: "از آن جایی که بخش اعظمی از کار تولید این مدل قرار است در خارج از آمریکا انجام شود، بدون شک ورود چنین شرکت‌هایی به بازار ایالات متحده می‌تواند تأثیر بسیار مخربی روی فعالیت‌ها و کسب و کار فیات کرایسلر بگذارد."

فیات کرایسلر جلوی فروش کپی هندی جیپ را در آمریکا خواهد گرفت

روکسور بدون شک شباهت بسیاری زیادی با یک جیپ CJ قدیمی دارد. تنها تفاوت بزرگ آن‌ها این است که روکسور مجوز حضور در خیابان ندارد. از این خودرو می‌توان به عنوان مثال در کارگاه‌ها، کارخانه‌ها و مزارع به عنوان خودروی کار استفاده کرد. جایی که ماهیندرا باید با مدل‌هایی از پولاریس و یاماها رقابت کند. این خودرو به یک موتور ۴ سیلندر توربودیزل ۲.۵ لیتری با ۶۲ اسب بخار قدرت و ۱۹۵ نیوتن متر گشتاور مجهز شده است. یک گیربکس ۵ دنده دستی به همراه یک گیربکس کمکی رنج کوتاه خروجی‌های پیشرانه را به زمین منتقل می‌کنند! با این مشخصات فنی، خودرو حداکثر سرعتی محدود شده روی ۷۲ کیلومتر بر ساعت دارد. این خودرو همچنین به سیستم تعلیق از نوع برگی و مستقل در جلو و عقب مجهز شده است. برخلاف ظاهر نسبتاً ساده روکسور، این خودرو بسیار سنگین بوده و وزنی برابر با ۱۳۶۱ کیلوگرم دارد.

جالب است بدانید ماهیندرا مجوز طراحی، ساخت و فروش خودروهای الهام گرفته از جیپ CJ را دارد و همچنان، این نوع مدل‌ها را تحت عنوان Thar در هند به فروش می‌رساند. گر چه، این توافق نامه بین فیات کرایسلر و ماهیندرا خارج از کشور هندوستان صدق نمی‌کند و ممکن است روکسور را با دردسرهای بسیار زیادی در آمریکا روبرو کند. باید منتظر ماند و دید نهایتاً چه اتفاقی خواهد افتاد.

منبع ترجمه: motor1

گالری تصاویر:

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar