فیات کرایسلر نسل جدید داج وایپر را تولید نخواهد کرد

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
فیات کرایسلر نسل جدید داج وایپر را تولید نخواهد کرد

سال پیش تولید دوج وایپر به پایان رسید و خبری از نسل جدید آن نبود تا اینکه چند وقت پیش کار اند درایور طی گزارشی اعلام کرد که وایپر در سال ۲۰۲۰ بازخواهد گشت؛ ولی متأسفانه به نظر می‌رسد این گزارش درستی ندارد چون سرجیو مارکیونه، مدیرعامل فیات کرایسلر طول نشست اعلام برنامه‌های پنج سال آتی این کمپانی خودروسازی گفته است که ساخت وایپر جدید در برنامهٔ این کمپانی نیست.

در این رابطه مارکیونه اظهار داشته است که نسل پیشین وایپر خودروی سودآوری نبوده و امکان ساخت نسل جدید آن هم با موتور ای به سبک اروپایی وجود ندارد. با این حال وی گفته است که فیات کرایسلر خوشحال خواهد شد اگر بتواند شیوه‌ای برای ساخت وایپر جدید پیدا کند. اگر چه این گفتهٔ مارکیونه احتمال بازگشت وایپر را مطرح کرده است ولی به نظر نمی‌رسد این کمپانی فعلاً برنامه‌ای برای ساخت وایپر تازه داشته باشد.

البته کنار گذاشتن وایپر از خط تولید به دست فیات کرایسلر تعجبی ندارد چون اگر چه این یک سوپراسپرت معروف و محبوب است ولی نسل آخر آن فروش ناامیدکننده‌ای داشته است. در این رابطه آمارها نشان می‌دهند که در نخستین سالی که آخرین نسل وایپر به بازار آمد یعنی سال ۲۰۱۴، شمار ۷۶۰ دستگاه از آن در ایالات‌متحده فروخته شده است درحالی که در سال‌های بعدی هم فروش این خودرو در همین حدود باقیمانده و میان ۶۰۰ تا ۷۰۰ دستگاه بوده است. همینطور حتی هنوز هم چندین دستگاه وایپر صفرکیلومتر در نمایندگی‌های فروش وجود دارد.

این در حالی است که نسل‌های پیشین وایپر فروش بیشتری داشتند به گونه‌ای که دوج بین سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۶ به طور میانگین سالانه نزدیک به ۱۵۰۰ دستگاه از آن را به فروش می‌رساند. در سال ۲۰۰۳ هم وایپر با ثبت فروشی بیش از ۲۱۰۰ دستگاه، رکوردی را در این خصوص به ثبت رساند. در مورد اینکه چرا نسل آخر وایپر نتوانست همانند نسل‌های قبلی پرفروش باشد، بحث‌های زیادی مطرح شده است ولی تعدادی از منتقدان علت این مساله را عدم ساخت نسخهٔ رودستر دانسته‌اند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar