فیلم ثبت سرعت ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت توسط بوگاتی شیرون

بروزرسانی در: دوشنبه 26 آذر 97 ساعت 19:36
فیلم ثبت سرعت 420 کیلومتر بر ساعت توسط بوگاتی شیرون

حداکثر سرعت شیرون موضوع بحث‌های زیادی در میان ماشین بازها و در محافل خودرویی مختلف بوده است. برخی می گویند شیرون نمی‌تواند به اندازه کونیخزگ آگرا آر اس سریع باشد، ولی در این میان، مقامات بوگاتی بارها اعلام کرده‌اند که حداقل در حال حاضر، هیچ علاقه‌ای به ثبت هیچ رکورد حداکثر سرعتی ندارند و نیازی به ثابت کردن توانایی‌های شیرون نمی‌بینند.

ابرخودروی سوئدی کونیخزگ آگرا آر اس قبلاً موفق شده رکورد ۴۵۷.۵ کیلومتر بر ساعت را ثبت کند. از سویی دیگر، این ابرخودرو رکور صفر تا چهار صد کیلومتر بر ساعت و سپس توقف کامل را ۵ ثانیه بهبود بخشیده است. با این آمار و ارقام، بدون شک کونیخزگ رقیبی جدی برای شیرون خواهد بود.

استفان وینکلمن، مدیرعامل بوگاتی گفته که در حال حاضر نمی‌داند شیرون چه حداکثر سرعتی می‌تواند داشته باشد و به دلیل برنامه‌های زیاد کمپانی، تست حداکثر سرعت شیرون فعلاً در اولویت آن‌ها نیست. او قبلاً اعتراف کرده بود که شیرون نمی‌تواند رکورد ۳۰۰ مایل بر ساعت (۴۸۳ کیلومتر بر ساعت) را به ثبت برساند، زیرا در حال حاضر هیچ تایری وجود ندارد که بتواند چنین سرعتی را تحمل کند و همین مورد را یکی از دلایل عدم تمایل برای ثبت رکورد سرعت جدید ذکر کرده است.

البته، حتی با وجود محدود کننده سرعت نصب شده روی موتور، شیرون می‌تواند به حداکثر سرعت ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت برسد. اگر دوست دارید بدانید پشت فرمان خودرویی با سرعت ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت نشستن چه حس و حالی می‌تواند داشته باشد، تمام کاری که باید انجام بدهید تماشای ویدیوی زیر است.

این ویدیو در پیست جانی بومر Proving Grounds در ایالت فلوریدا گرفته شده و بوگاتی شیرون برای رسیدن به چنین سرعتی به مسیری صاف با ۴.۳ کیلومتر طول نیاز داشته است.

به لطف موتور بزرگ ۱۶ سیلندر W شکل با ۴ توربوشارژر، این ابرخودرو هنگام حرکت و شتاب گیری سریع صدایی مانند جت‌های جنگنده تولید می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم این ویدیو را با حداکثر ولوم ببینید.

منبع ترجمه: Cars Coops

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar