لغو سفر گروه قطعه‌ساز فرانسوی به تهران

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
لغو سفر گروه قطعه‌ساز فرانسوی به تهران

به دلیل تنش‌های موجود بین آمریکا و اتحادیه اروپا در خصوص توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران، گروه لابی قطعه سازان خودرو فرانسه، FIEV، سفر ماه جولای خود به کشور را کنسل کرد.

به دلیل تنش‌های موجود میان آمریکا و اتحادیه اروپا در باره توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران، گروه لابی قطعه سازان خودرو فرانسه، FIEV، سفر ماه جولای خود به ایران را کنسل کرد.

رئیس FIEV، جک کوئس مائوگ، گفت: این سفر کنسل شده است و در عوض آن قرار است نمایندگان ایران به فرانسه بیایند تا بتوانیم در خصوص اتفاق‌های حاضر واکنش درستی اتخاذ کنیم.

تنش‌ها میان ایران و آمریکا بعد از این که ترامپ در ۸ می، آمریکا را از توافق هسته‌ای با ایران خارج کرد، بالا گرفته است. ترامپ این توافق را خیلی اشتباه خواند و تحریم‌های هسته‌ای را مجدد بر علیه ایران بازگرداند.

کشورهای اروپایی در تلاشند تا توافق هسته‌ای با ایران را که در آن ایران در ازای برداشتن تحریم‌های بین‌المللی، برنامه هسته‌ای خود را محدود کرده است، حفظ کنند.

قبل‌تر در این ماه، کمپانی سازنده پژو، پی‌اس‌ای، اعلام کرده بود که تعلیق فعالیت‌های تجاری مشترک خود در ایران را شروع کرده است تا از تحریم‌هایی که بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای بر علیه ایران اعمال شده است، مصون بماند.

هیولای انرژی فرانسه، توتال، نیز در ماه می اعلام کرد که از برنامه چندین میلیارد دلاری توسعه میدان گازی پارس جنوبی خارج خواهد شد، مگر این‌که بتواند از طرف آمریکا در برابر تحریم‌ها معافیت اخذ کند.

 

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar