مدیر عامل سوبارو از سمت خود بر کنار می‌شود

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
مدیر عامل سوبارو از سمت خود بر کنار می‌شود

رئیس و مدیرعامل کمپانی خودروسازی سوبارو ژاپن به دلیل مصرف سوخت و آلایندگی بسیار بالای خودروهای تولیدی برکنار می‌شود.

جدیدترین آمار و گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که خیلی از خودروهای سوبارو معیوب و دستکاری شده بوده و اطلاعات مبنی بر مصرف سوخت و انتشار آلایندگی را اشتباه نشان می‌داده است به طوری ای که بازرسان و کارشناسان در بررسی‌های دقیق خود فهمیده‌اند که مصرف سوخت خیلی از این خودروها تقریباً دو برابر آن چیزی است که نمایش داده شده است.

یاسویوکی یوشیناگا - رئیس و مدیر عامل کمپانی سوبارو که قرار بود در نشستی با سهامداران این کمپانی در خصوص مسائل گوناگونی به بحث و گفتگو بنشیند، تحت تأثیر میزان بالای آلایندگی و مصرف سوخت بالای خودروهای تولیدی‌اش برکنار خواهد شد و جای خود را به تامومی ناکامورا که در حال حاضر معاون اجرایی سوبارو است خواهد داد.

در ابتدا کارمندان این کمپانی اعلام کرده بودند که مصرف سوخت خودروهای سوبارو خیلی بیشتر از آن چیزی است که عنوان می‌شود. سپس بررسی و تحقیقات انجام گرفته نشان داد که رقم نمایش داده شده خیلی کمتر از داده‌های واقعی هستند.

شایان توجه است که این موضوع برای همه خودروهای سوبارو صدق نمی‌کند بلکه آمار در فروردین ماه سال جاری نشان داد میزان آلایندگی فقط ۹۰۳ خودرو خیلی بالاتر از حد استاندارد و نمایش داده شده است. بعد از آن با بررسی‌های انجام گرفته معلوم و مشخص شد که ۹۲۷ خودروی دیگر یعنی در کل ۱۵۵۱ دستگاه خودروی سوبارو معیوب بوده و مصرف سوختی معادل دو برابر آنچه که نشان می‌دهد دارد. همین کار باعث شد که مدیر عامل این کمپانی ژاپنی تصمیم به کناره‌گیری بگیرد و فرد دیگری را جایگزین خود کند.

بازرسان در کارخانه گونما پی بردند که این کمپانی به منظور سنجش میزان انتشار آلایندگی و مصرف سوخت، نرم افزارهای مربوطه را تقلب و دستکاری کرده است.

سوبارو پس از این اتفاقات اعتراف کرد که از بازرسان بدون صلاحیت به منظور بررسی خودروهایش استفاده کرده است و به همین علت هم گرفتار چنین رسوایی بزرگی شده است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar