مکرون خواهان حفظ وحدت بین کمپانی رنو و نیسان است

شنبه 10 آذر 97 ساعت 14:20
مکرون خواهان حفظ وحدت بین کمپانی رنو و نیسان است

رییس جمهور فرانسه به دنبال بازداشت مدیر عامل کمپانی رنو نیسان به نخست وزیر ژاپن گفت: خواهان حفظ وحدت بین کمپانی رنو و نیسان موتور است.

امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه به شینزو آبه نخست وزیر ژاپن گفت: خواهان حفظ اتحاد بین کمپانی خودروسازی رنو و نیسان موتور پس از دستگیری کارلوس گوسن مدیر عامل این دو کمپانی است.

مکرون در حاشیه اجلاس گروه جی ۲۰ در آرژانتین بار دیگر نسبت به تعهد خود برای حفظ اتحاد و ثبات این دو کمپانی خودروساز تاکید کرد. منابع آگاه که خواستند اسمی از آنها برده نشود گفتند: دیدار مکرون و آبه درست چند ساعت پس از آنکه دادستان ژاپن حکم بازداشت «گوسن» را تا ۱۰ روز تمدید کرد انجام گرفت.

بر همین اساس، کارلوس گوسن در نوزدهم نوامبر در ژاپن به اتهام مخفی کردن درآمد خود و سوءاستفاده از سرمایه کمپانی نیسان دستگیر شد؛ البته وی این اتهامات را منکر شده است. دستگیری وی اتحاد رنو و نیسان را در حاله ای از ابهام قرار داده که در طول تقریباً دو دهه ایجاد شده بود. هم اکنون عواقب این اختلاف برای پاریس سنگین‌تر از توکیو است و کمپانی خودروسازی رنو به عنوان یک شرکت مهم برای فرانسه عمل می‌کند.

بر اساس این گزارش، تقریباً ۵۰ هزار نفر در کمپانی رنو در فرانسه مشغول به کار هستند که بخشی از تلاش‌های مکرون برای پویایی اقتصاد فرانسه محسوب می‌شود و شرکت رنو ۴۳ درصد از سهام نیسان را مالک است؛ در حالی که کمپانی نیسان ۱۵ درصد از سهام رنو را در اختیار دارد و حق رأی هم ندارد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar