نخستین محصول مشترک فولکس واگن و جک رونمایی شد

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:37
نخستین محصول مشترک فولکس واگن و جک رونمایی شد

SOL نام کمپانی مشترک فولکس‌واگن و JAC است و این شرکت تازه تاسیس اخیرا اولین تولید خود را با نام E20X معرفی کرده است. E20X یک خودروی الکتریکی ارزان قیمت برای انبوه مردم کشور چین بوده و برای ساخت آن از خودروی JAC IEV7S استفاده شده است.

کمپانی JAC خودروی IEV7S را با قیمت ۱۱۹۵۰۰ یوان و با استفاده از یک پیشرانه الکتریکی با توان ۱۱۶ اسب‌بخار و گشتاور ۲۷۰ نیوتن‌متر ارائه کرده است. خودروی نامبرده شده فقط با یکبار شارژ کامل می‌تواند مسافتی برابر با ۲۸۰ کیلومتر را طی کند. در سوی دیگر، خودروی E20X هم برخلاف انتظارات اولیه؛ از پیشرانه الکتریکی IEV7S استفاده کرده و دقیقاً مشخصات فنی آنها مشابه با یکدیگر است. اما با اضافه کردن باتری‌های جدید به E20X، رنج حرکتی آن حدود ۲۰ کیلومتر بیشتر از IEV7S بوده و در مجموع می‌توان با یکبار شارژ کامل ۳۰۰ کیلومتر را با E20X رانندگی کرد.

بزودی ارائه خودروی E20X در بازار چین شروع خواهد شد. این خودروی کوچک کاملاً مطابق با محصولات الکتریکی JAC ساخته شده است.

محیط داخلی E20X کمی مشابه با JAC IEV7S بوده و از ویژگی‌های E20X باید به کنسول مرکزی جدید و دسته دنده‌ای متفاوت اشاره کرد. همچنین می‌توان بوی دخالت فولکس واگن را در طراحی صندلی‌های E20X حس کرد!

یکی از دلایل تأسیس برند مشترک توسط فولکس واگن در کشور چین؛ احیاء دوباره برند Seat بود؛ اما مخالفت دولت چین آنها را مجبور کرد تا از نام SOL به عنوان برندی جدید در کشور چین استفاده کنند. نام اسپانیایی SOL به معنای خورشید بوده و تا حدودی به واژه چینی Sihao (思 皓) نزدیک است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar