نسل جدید تویوتا ۸۶ سال ۲۰۲۱ می‌آید

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:37
نسل جدید تویوتا 86 سال 2021 می‌آید

اگر این شایعات صحت داشته باشند، طرفداران خودروی افسانه‌ای تویوتا ۸۶ در سراسر جهان بسیار خوشحال خواهند شد. طبق گزارش نشریه Japan Times که به نقل از منابع بی نام داخل کمپانی تویوتا و سوبارو منتشر شده، دو کمپانی در حال طراحی و توسعه نسل بعدی ۸۶ و BRZ هستند و احتمالاً سال ۲۰۲۱ این خودرو قرار است رونمایی شود. این خودروهای جدید گفته می‌شود نیروی بیشتر، هندلینگ بهتر و تجهیزات ایمنی جدیدتری خواهند داشت.

طبق این گزارش، دو کوپه دیفرانسیل عقب موتور ۲ لیتری فعلی خود را با یک موتور بزرگ‌تر ۲.۴ لیتری عوض خواهند کرد. منابع Japan Times گفته‌اند که نسل بعدی ۸۶ همچنین یک مرکز ثقل پایین‌تر خواهد داشت، بدین معنی که پایداری خودرو در سر پیچ‌ها بسیار بهتر خواهد شد.

از لحاظ تئوری، موتور ۲.۴ لیتری جدید مذکور احتمالاً همان موتور FA24 است که در مدل جدید کراس آور سوبارو اسنت قرار است استفاده شود، کمپانی با استفاده از توربوشارژر خروجی نیروی این موتور را به ۲۶۰ اسب بخار نیرو و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور رسانده است. این خروجی در مقایسه با دو مدل فعلی تویوتا و سوبارو، افزایش بسیار بزرگی خواهد بود و البته هنوز دقیقاً مشخص نیست که آیا دو خودرو به این موتور مجهز خواهند شد یا نه.

با این اوصاف، این گزارش حداقل با صحبت‌های اخیر تتسویا تادا، مهندس ارشد کمپانی که گفته بود امکان ارائه یک ۸۶ توربو تا زمان رونمایی از نسل جدید آن ممکن نخواهد بود هماهنگ است. در مصاحبه‌ای با وب سایت استرالیایی کار ادوایس (CarAdvice)، تادا گفته: "من توربوها را دوست دارم، هرچند اگر بخواهیم یک نسخه توربو از ۸۶ بدهیم و میزان نیروی آن را افزایش بدهیم، باید ترکیب پایه خودرو را باید الزاماً تغییر دهیم تا بتوانیم خودرویی وارد بازار کنیم که من کاملاً از آن راضی باشم.یکی از ویژگی‌های اساسی ۸۶ از منظر بالانس قسمت جلو این است که وزن خودرو بیشتر روی قسمت جلو قرار دارد و همین موضوع هندلینگ آن را بسیار سریع و چالاک کرده است. از این رو اگر ما بخواهیم یک نسخه توربو از آن تولید کنیم، باید تغییراتی روی طراحی خودرو اعمال نماییم تا تعادل وزن بین جلو و عقب را تغییر دهیم. این بدین معنی است که ما باید یک پلت فرم کاملاً جدید برای آن طراحی کنیم و این مستلزم کار زیاد است."

به این نکته توجه داشته باشید که "ما باید یک پلت فرم کاملاً جدید طراحی کنیم" صرفاً به معنی "ما در حال طراحی یک پلت فرم کاملاً جدید هستیم" نیست. در هر حال، ما امیدواریم که این شایعه عرضه نسل جدید سوبارو BRZ و تویوتا ۸۶ کاملاً جدی باشد. در مقاله منتشر شده در Japan Times آمده که به احتمال زیاد همکاری دو شرکت سوبارو و تویوتا در نسل دوم این خودروها هم ادامه پیدا خواهد کرد. این کوپه‌های اسپرت هرگز فروش بسیار بالایی را تجربه نکرده‌اند و برخی شایعات می گویند اختلافات زیادی داخل کمپانی بر سر طراحی نسل جدید آن وجود دارد.

بیایید امیدوار باشیم که این موضوع روزی به واقعیت تبدیل شود، در عین حال، می‌توانیم تا جایی که می‌توانیم از نسل فعلی این دو خودرو لذت ببریم.

نظر شما در مورد تویوتا ۸۶ چیست؟ آیا تجربه سواری با آن را داشته‌اید؟

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar