نصب محدود کننده سرعت روی خودروهای ولوو

بروزرسانی در: سه شنبه 14 اسفند 97 ساعت 13:02
نصب محدود کننده سرعت روی خودروهای ولوو

ولوو اعلام کرد که یک محدودکننده سرعت تا ۱۸۰ کیلومتر در ساعت روی تمام خودروهای جدیدش نصب می‌کند.

کمپانی خودروسازی ولوو اعلام کرد که یک محدود کننده سرعت تا ۱۸۰ کیلومتر در ساعت روی تمام خودروهای جدیدش نصب می‌کند. این خودروساز سوئدی درپی افزایش اعتبار خود در زمینه ایمنی و عمل به قولش برای صفر کردن میزان مرگ و میر مسافرانش تا ۲۰۲۰ است.

در حالیکه ولوو پیشرفت‌هایی برای هدف ۲۰۲۰ خود در صفر کردن مرگ و میر و صدمات جدی داشته است، اما هاکان ساموئلسون، مدیرعامل این خودرو سازی گفت که بدون اقدامات مربوط به رفتار راننده نمی‌توان به این هدف رسید. اس یو وی مدل xc90 این خودرو سازی ۲۱۲ کیلومتر در ساعت سرعت دارد.

ساموئلسون گفت: «ما دریافتیم که برای پر کردن فاصله بین رفتار راننده و ایمنی خودرو باید بیشتر بر عوامل انسانی تمرکز کنیم». وی جزئیات را بیان نکرد اما اعلام کرد که مرگ و میر مسافرانش تا حالا هم کم‌تر از میانگین صنعت بوده است. ولوو هدفش را در ۲۰۰۷ اعلام کرد.

علاوه بر محدود کننده سرعت، ولوو قصد دارد از فناوری کاربرد دوربین‌های کنترل کننده وضعیت راننده برای پیشگیری از رانندگی آنها هنگام حواس پرتی و مستی استفاده کند. این دو از عوامل اصلی در تصادفات هستند.

این کمپانی همچنین درپی محدود کننده‌های سرعتی است که شتاب خودروها را در مناطق حساسی مثل اطراف مدارس کاهش دهند و می‌خواهد گفتگویی بین خودروسازان و و قانونگذاران راه بیندازد تا در خصوص چگونگی استفاده از فناوری برای بهبود ایمنی صحبت کنند.

ولوو که تحت مالکیت کمپانی جیلی چین است، سیاست خود را برای محدود کردن سرعت در آستانه نمایشگاه خودروی ژنو اعلام کرد. خودروی الکتریکی جدید این کمپانی دومین مدل خود را در ژنو به نمایش می‌گذارد.

در حالی که خریداران ولوو اغلب این برند را به دلیل ایمنی‌اش انتخاب می‌کنند، ساموئلسون اعتراف کرد که این محدود کننده سرعت بخشی از بازار آن را در آلمان از بین می‌برد چون رانندگان آلمانی اغلب با ۲۰۰ کیلومتر در ساعت رانندگی می‌کنند.

وی گفت: «ما نمی‌توانیم همه را راضی نگه داریم و باید مشتریان جدیدی به دست آوریم». وی خاطرنشان کرد کمربندهای ایمنی سه نقطه‌ای هم که نخستین بار توسط ولوو در ۱۹۵۹ معرفی شدند، در ابتدا مورد انتقاد شدید قرار گرفتند.

ساموئلسون اظهار داشت به نظر من مشتریان ولوو در آلمان ما را به دلیل اینکه کاری در رابطه با ایمنی انجام داده‌ایم تحسین خواهند کرد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar