نگاهی به برنامه‌های الکتریکی و پلت فرم MEB فولکس واگن + تصاویر

بروزرسانی در: یکشنبه 18 آذر 97 ساعت 17:17
نگاهی به برنامه‌های الکتریکی و پلت فرم MEB فولکس واگن + تصاویر

فولکس واگن ظاهراً برنامه ساخت خودروهای الکتریکی خود را بسیار جدی گرفته و به گزارش رویترز اخیراً ادعا کرده که قادر است روی پلت فرم جدید MEB خود، تا ۱۵ میلیون دستگاه خودروی الکتریکی بسازد.

البته این کار برای شرکت ارزان تمام نخواهد شد و از این رو، فولکس واگن بالای ۱۲.۵ میلیارد دلار روی الکتریکی سازی و تکنولوژی خودران تا سال ۲۰۲۳ سرمایه گذاری خواهد کرد. از این میزان، بیش از ۱۰ میلیارد دلار قرار است به مجموعه خودروهای الکتریکی جاه طلبانه فولکس واگن اختصاص یابد.

تمام مدل‌های I.D. شرکت روی همین پلت فرم MEB ساخته خواهند شد. از آن جمله می‌توان به هاچ بک هم اندازه با گلف اشاره کرد که با تسلا مدل ۳ وارد رقابت خواهد شد. قیمت این خودرو تقریباً برابر با مدل دیزلی فعلی گلف می‌باشد.

نگاهی به برنامه‌های الکتریکی و پلت فرم MEB فولکس واگن + تصاویر

طی این سال‌های بعد از رونمایی هاچ بک I.D.، مجموعه‌ای از دیگر مدل‌های تمام الکتریکی فولکس واگن قرار است وارد بازار شوند. از آن جمله می‌توان به کراس اور زیبای I.D. کراز اشاره کرد که با پیشرانه‌های متفاوت و ظرفیت پیمایش متفاوت روانه بازار خواهد شد. ون الکتریکی I.D. Buzz Cargo Electric Van هم تا سال ۲۰۲۱ احتمالاً با ظرفیت پیمایش ۵۴۷ کیلومتری وارد خط تولید می‌شود.

همان سال، رقیب فولکس واگن برای تسلا مدل اس که I.D. ویزیون نام خواهد داشت قرار است وارد بازار شود. این خودرو نه تنها از به روزترین پیشرانه الکتریکی شرکت بهره خواهد برد، بلکه شرکت آن را می‌خواهد به جدیدترین سیستم رانندگی نیمه خودکار مجهز کند.

پلت فرم MEB در دو مدل با طول بین دو محور مختلف و با دو ابعاد داشبورد تا اکسل متفاوت قرار است طراحی و ساخته شود. مهندسان فولکس واگن می‌توانند طول بین دو چرخ‌های مدل‌های ساخته شده روی این پلت فرم را با تغییر قطعات سیستم تعلیق تنظیم کنند. در این پلت فرم، پک باتری در کف خودرو نصب می‌شود و به صورت استاندارد دیفرانسیل عقب است، ولی آپشن دو دیفرانسیل هم قرار است برای آن ارائه شود. بسیاری از مدل‌های مبتنی بر پلت فرم MEB تقسیم وزن فوق العاده ۵۰:۵۰ خواهند داشت.

منبع ترجمه: Cars Coops

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar