نیسان لیف پرفروشترین خودروی برقی جهان

چهارشنبه 15 اسفند 97 ساعت 14:25
نیسان لیف پرفروشترین خودروی برقی جهان

نیسان لیف به نخستین خودروی برقی جهان مبدل شد که میزان فروش آن از مرز ۴۰۰ هزار دستگاه گذشته است. خودروی ذکر شده نخستین بار در دسامبر سال ۲۰۱۰ عرضه شد.

هرچند مدت زمان خیلی زیادی طول کشیده تا این خودروی برقی بتواند به چنین میزان فروشی دست یابد، ولی دستیابی به این رکورد نوید بخش افزایش استقبال از چنین محصولاتی و تمایل تدریجی مردم به خداحافظی با خودروهای بنزین سوز و گازوئیل سوز است.

تقاضا برای خرید این خودرو کماکان در حال افزایش بوده و نیسان امیدوار است بتواند در آینده‌ای نه چندان دور رکورد فروش ۵۰۰ هزار دستگاه را هم برای خودروی ذکر شده ثبت کند. این کمپانی در دسامبر سال ۲۰۱۵ رکورد فروش ۲۰۰ هزار دستگاه را برای نیسان لیف ثبت کرد.

۹۰ درصد از افرادی که این خودرو را خریداری کرده‌اند، در سه کشور زندگی می‌کنند. ۹۰ هزار دستگاه نیسان لیف در آمریکا، ۵۰ هزار دستگاه در ژاپن و ۴۰ هزار دستگاه از آن در کشورهای گوناگون اروپایی خریداری شده‌اند.

تسلا که از رقبای جدی نیسان در زمینه تولید خودروهای برقی محسوب می‌شود، توانسته ۱۴۰ هزار دستگاه خودروی مدل ۳ خود را در سال ۲۰۱۸ به فروش برساند و امیدوار است این رقم با کاهش قیمت باز هم بیشتر شود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar