نیسان هم به جعلی بودن اطلاعات مصرف سوخت خود، اعتراف کرد

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
نیسان هم به جعلی بودن اطلاعات مصرف سوخت خود، اعتراف کرد

در پی رسوایی کمپانی‌های ژاپنی از جمله سوبارو در دست‌کاری اطلاعات مربوط به آلایندگی گازهای خروجی و مصرف سوخت، نیسان هم به جعلی بودن اطلاعات خود، اعتراف کرد.

از شهریور ماه ۱۳۹۵، زمانی که "عدم انطباق در روند بازرسی نهایی خودرو" آشکار شد، خودروساز ژاپنی به طور جدی در حال انجام بررسی‌های جامعی برای انطباق کامل قسمت های مختلف عملیاتی این کمپانی است. نیسان رسما اعلام کرد که داده‌های آزمایش انتشار آلایندگی خودروهای این کمپانی در تمام کارخانه‌های موجود در ژاپن، به جز کارخانه نیسان موتور در کیوشو، ساختگی است.

نتایج بدست آمده از بررسی ها تا به امروز مربوط به دست‌کاری در کارآیی انتشار آلایندگی گازهای خروجی و آزمایش‌های مصرف سوخت است که در محیط آزمایشگاهی تعیین می‌شوند. همچنین ارائه گزارش بازرسی براساس مقادیر اندازه‌گیری نیز به صورت جعلی بوده است. در حال حاضر نتایج بازرسی‌ها به وزارت کشور، زیرساخت، حمل‌ونقل و گردشگری ژاپن گزارش شده است و نیسان همچنان از کمپانی نیشیمورا و آساهی (کمپانی حقوقی ژاپن)، برای انجام "تحقیق کامل و جامع" در این زمینه استفاده می‌کند.

تا به امروز، خودروساز ژاپنی مشخص نکرده است که چه تعداد خودرو مشمول تغییر داده‌های مصرف سوخت و گازهای خروجی هستند، نیسان اعلام کرده است که تمام خودروها به جز مدل GT-R، با استانداردهای ایمنی ژاپن مطابقت دارند. هنوز علت عدم حضور خودروهای اسپرت نیسان در ین این گزارش مشخص نیست.

نیسان اعلام کرده است که همچنان بررسی جامع چارچوب‌ها، سازمان‌ها و فرآیندهای مربوط به تطابق قانونی را ادامه خواهد داد. این کمپانی می‌گوید که اگر جزئیات بیش‌تری در این مورد کشف شود، اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

هفته گذشته و برخلاف اطلاعات پیشین، کارلوس گوسن شایعه ادغام رنو با نیسان را رد کرد و گفت که چنین اتفاقی نخواهد افتاد. کارلوس گوسن در این مورد گفت:

هر کدام از برندهای نیسان و میتسوبیشی اگر بخواهند به طور کامل مالک یکی از کمپانی‌های تابعه رنو شوند، برای موفقیت هیچ شانسی نخواهند داشت.

هنوز مشخص نیست که علت تغییر مواضع مدیران رنو در رابطه با رسوایی انتشار آلایندگی گازهای خروجی نیسان است یا خیر، اما انتظار می‌رود طی چند هفته آتی اخبار موثقی در رابطه با این موضوع منتشر شود. تقریبا دو ماه قبل نیز خبر اعتراف سوبارو به دست‌کاری اطلاعات آلایندگی محصولات در ژاپن، جنجال بسیاری در محافل خبری ایجاد کرد. چنین موضوعی آن‌قدر اهمیت داشت که مدیر عامل سوبارو نتوانست فشار رسانه‌ها را تحمل کند و از سمت خود استعفا داد. با توجه به این رویه، باید منتظر باشیم و ببینیم که مسئولان نیسان در آینده نزدیک چه موضعی خوهند گرفت.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar