هدایت خودرو با تلفن همراه!

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
هدایت خودرو با تلفن همراه!

نوآوری جدید کمپانی خودروسازی فورد، هدایت خودروهای خودران را به گوشی‌های هوشمند می‌آورد.

خودروهای خودران آینده ممکن است به اندازه کافی قابل اعتماد باشند که بتوان فرمان را از آنها حذف کرد ولی اگر شما نیاز به در اختیار گرفتن هدایت خودرو داشته باشید، چه اتفاقی می‌افتد؟

کمپانی خودروسازی فورد به پاسخ این سؤال فکر کرده و یک جواب ساده برای آن پیدا کرده است. راننده در این حالت تنها به گوشی خود نیاز خواهد داشت و با در دست گرفتن آن می‌تواند کنترل خودرو را هم به دست بگیرد.

فورد اخیراً یک حق اختراع برای دو حالت رانندگی ثبت کرده است که از یک دستگاه صفحه لمسی برای هدایت یک خودرو استفاده می‌کند.

نخستین حالت، از روش بازی‌هایی نظیر Real Racing تقلید می‌کند، بدین صورت که شتاب سنج و ژیروسکوپ موبایل، چرخ‌های جلو را هدایت می‌کنند. این کار زمانی که با یک تن فلز واقعی در جاده‌ها رو به رو هستیم، می‌تواند کار حساسی باشد.

حالت دوم اینقدر درگیرانه نخواهد بود. در عوض کاربر از انگشت خود برای چرخاندن فرمان روی صفحه لمسی استفاده می‌کند.

در هر دو حالت، شما لزوماً کنترل کاملی روی خودرو ندارید و خودرو خودش شتاب، ترمز یا هر دو را کنترل می‌کند. البته به شما هم اجازه تصمیم گیری در خصوص آنها را می‌دهد.

همانند خیلی از اختراعات دیگر، این ثبت اختراع جدید از فورد لزوماً نشانگر یک نقشه راه برای این کمپانی نیست. مطمئناً نگرانی‌های امنیتی و عملکردی وجود دارد که پیش از تحقق این سیستم باید مورد توجه قرار گیرند و رفع شوند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar