همکاری خودروساز و مشتری در ساخت خودرو

پنج شنبه 19 اردیبهشت 98 ساعت 11:15
همکاری خودروساز و مشتری در ساخت خودرو

بعضی از کمپانی‌های مطرح خودروسازی در جهان وجود دارند که امکان شخصی‌سازی را برای خریداران فراهم می‌کنند که کمپانی‌ها این قابلیت را تحت عنوان اکسکلوسیو مطرح می‌کنند. پورشه هم یکی از این کمپانی‌ها است که چنین قابلیتی را برای خریدارانش ایجاد کرده است و در این نوشتار قصد داریم به معرفی پورشه اکسکلوسیو بپردازیم.

پورشه در طراحی خودروهایش به ویژه در بخش موتور، دقت خاصی به خرج می‌دهد و جالب است بدانید که این خودروساز آلمانی در طراحی داخلی و شخصی‌سازی هم به همین میزان دقت می‌کند. این کمپانی از سال ۱۹۸۶ در زمینه شخصی‌سازی فعالیت خود را شروع کرده است و از همان سال دپارتمان پورشه اکسکلوسیو تأسیس شد.

هر رنگی شما بخواهید

زمانی که به دپارتمان پورشه اکسکلوسیو مراجعه می‌کنید هر رنگی که بخواهید می‌توانید برای بخش خارجی خودرو انتخاب کنید. به طور کلی حدود ۲۰۰ پالت رنگی پیش فرض برای رنگ خودرو وجود دارد ولی در عین حال امکان انتخاب رنگی غیر از این موراد هم وجود دارد. برای طراحی داخلی خودرو هم امکان انتخاب رنگ وجود دارد ولی اگر بخواهید همخوانی بین رنگ‌های داخلی و خارجی وجود داشته باشد، حق انتخاب بین ۱۵ رنگ را خواهید داشت.

مشاور شخصی پورشه در اختیار شماست

اگر تصمیم داشته باشید که خودرویتان را شخصی‌سازی کنید ممکن است ایده‌های کافی در ذهن نداشته باشید پس پورشه برای شما مشاور اختصاصی در نظر می‌گیرد تا در این امر به شما کمک کند. این مشاور به شما حتی در خصوص رنگ دریچه‌های تهویه هم راهنمایی می‌کند. هماهنگی بین رنگ‌ها در داخل و خارج خودرو مقوله‌ای بسیار مهم در خودروها است که این مشاور راهنمایی‌های لازم را می‌کند.

دقت بسیار در جزییات

وقتی به ساختمان پورشه اکسکلوسیو مراجعه کنید، همه چیز به دقت و جزییات مربوط می‌شود. به عنوان مثال در پورشه ۹۱۱ توربو اس اکسکلوسیو نوارهایی از جنس فیبر کربن به دقت بر روی کاپوت و بخش‌های گوناگون خودرو کشیده شده است. نام مدل و برند پورشه بر روی بخش‌های گوناگون از بدنه خودرو تا صندلی‌های خودرو به دقت نوشته شده است و به طوری طراحی شده است که توجه همگان را به سمت خود جلب کند. پنل‌های گوناگونی در کنار این خودرو به کار رفته است که ساخته شدن آنها از جنش فیبر کربن تنها سه هفته به طول می‌انجامد.

کشف روش‌های جدید

پورشه اکسکلوسیو نمی‌توانست با آلیاژهای معمول، رینگ مورد نظر خود را بسازد بنابراین به با تکنیک‌ها و روش‌های خاصی، رینگ مورد نظر خود را ساخت. در خصوص رینگ پورشه ۹۱۱ توربو اس اکسکلوسیو ابتدا رینگ این خودرو یک مرتبه به رنگ طلایی و پس از آن بر روی این رنگ طلایی رنگ مشکی پاشیده می‌شود. در نهایت بخش‌های خاصی از رنگ مشکی با لیزر برداشته می‌شود و در نتیجه قسمت خاصی از رینگ به دقت با رنگ طلایی نمایان می‌شد.

گسترش نیوز

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar