هند فولکس واگن را ۵ میلیارد روپیه جریمه کرد

پنج شنبه 16 اسفند 97 ساعت 16:51
هند فولکس واگن را 5 میلیارد روپیه جریمه کرد

سازمان محیط زیست در هند امروز پنج‌شنبه اعلام کرد که کمپانی خودروسازی فولکس واگن را به اتهام افزایش انتشار گازهای آلاینده و آلودگی هوا پنج میلیارد روپیه جریمه کرده است.

کمپانی فولکس واگن که طی چند سال گذشته به شدت از طرف نهادهای دولتی و زیست محیطی کشورهای گوناگون به ویژه اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا تحت فشار قرار گرفته و جریمه‌های سنگین و بزرگی را در این مورد پرداخته است، بر اساس ادعای رسانه‌های خبری محلی، اکنون به نظر می‌رسد که توسط سازمان حفاظت از محیط زیست در هند هم به اتهام افزایش آلودگی هوا در این کشور به پرداخت جریمه سنگینی محکوم شده است.

در سال ۲۰۱۵ میلادی رسوایی پرونده خودروهای آلاینده فولکس واگن آلمان برای اولین بار در ایالات متحده آمریکا افشا شد چون که بعد از آزمایش‌های انجام گرفته معلوم شد نرم افزار مدیریت میزان آلایندگی موتور خودروهای دیزلی این کمپانی در آمریکا دستکاری شده بود.

فولکس واگن بعد از اعتراف به تقلب، به پرداخت ۴.۳ میلیارد دلار جریمه محکوم شد و هنوز هم با مشکلات حقوقی در آلمان، آمریکا و سراسر جهان رو به رو است. این کمپانی ۲۲ میلیارد یورو را برای پرداخت خسارات حاصل اختصاص داده است و همچنان هم به ایجاد آلودگی در محیط زیست در جهان متهم است.

حالا تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده از طرف رویترز حاکی از آن است که دادگاهی در هند به شکایت سازمان محیط زیست در این کشور تصمیم گرفته است که این خودروساز مشهور و بزرگ آلمانی را تحت تأثیر رسوایی دیزل‌گیت و کمک به انتشار گازهای آلاینده و سمی به جو زمین و همچنین افزایش غلظت آلودگی هوا در شهرهای مختلف هند، پنج میلیارد روپیه معادل ۷۱.۳۹ میلیون دلار جریمه کند.

آلودگی هوا که هر ساله جان هزاران نفر را می‌گیرد و سلامت و بهداشت شهروندان را به مخاطره می‌اندازد و هزینه‌های سنگینی را برای دولت کشورهای مختلف و نظام سلامت و محیط زیست به وجود می‌آورد، در سال‌های گذشته از اهمیت بیشتر و خاصی برخوردار شده است، به طوری که خیلی از کشورهای عضو توافق نامه پاریس، موظف شده‌اند که اقدامات متعددی را به منظور کاهش آلودگی هوا و گرمایش زمین انجام دهند و به مقابله با عوامل آلاینده بپردازند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar