ورود اپل به صنعت خودروسازی!

بروزرسانی در: چهارشنبه 28 آذر 97 ساعت 12:59
ورود اپل به صنعت خودروسازی!

به نظر می‌رسد اپل هم با استخدام یکی از طراحان و مهندسان کمپانی تسلا موتورز قصد دارد به صنعت خودروسازی ورود پیدا کند.

خبر استخدام اندرو کیم، یکی از طراحان و مهندسان خودروسازی آمریکایی تسلا موتورز در اپل که سالهاست به عنوان یکی از بزرگترین کمپانی‌های فعال درحوزه فناوری شناخته شده است، اکنون نشان می‌دهد که این غول فناوری تصمیم گرفته است مانند بعضی دیگر از کمپانی‌ها وارد عرصه خودروسازی شده و از تکنولوژی‌های مدرن نظیر خودروهای خودران، برقی و الکتریکی استفاده کند و بدین ترتیب نقش خود را در خصوص حفاظت از محیط زیست ایفا کند.

اندرو کیم هم که قبلاً در کمپانی مایکروسافت فعالیت می‌کرده است، بتازگی کمپانی تسلا موتورز را ترک کرده و پیوستن به اپل در پروفایل شبکه اجتماعی لینکدین وی به وضوح نشان می‌دهد که وی از ماه دسامبر سال جاری میلادی به این غول فناوری آمریکایی پیوسته است.

استخدام مهندس ارشد مکانیک تسلا موتورز در اپل باری دیگر گمانه زنی و شایعاتی را تقویت کرد که این کمپانی قصد دارد وارد صنعت خودروسازی شود و در پروژه‌های تولید و توسعه خودروهای خودران، برقی و الکتریکی سهیم شود.

گزارش‌هایی که پیشتر در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر شده بود هم گواه دیگری برای تلاش اپل در ورود به صنعت خودروسازی است به طوری که این کمپانی از سال ۲۰۱۶ میلادی قصد تولید و توسعه خودروهای خودران و بدون نیاز به راننده را داشته است که البته تا به حال به نظر می‌رسد که ساخت کامل این خودروها را به توسعه یک نرم افزار برای خودروهای خودران تقلیل داده و فقط به ایفای نقش تکمیلی خود بسنده کرده است.

از آن زمان تاکنون هم گزارش‌های گوناگونی منتشر شده که نشان می‌دهد اپل در تلاش است تا با احداث یک کارخانه اختصاصی به طراحی و تولید خودروهای اختصاصی خودران و برقی بپردازد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar