پایان کار پیشرانه‌های دیزلی پورشه

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
پایان کار پیشرانه‌های دیزلی پورشه

بالاخره رسمی شد! دقیقاً ۷ ماه بعد از اعلام این که این شرکت می‌خواهد تمامی مدل‌های دیزلی را از مجموعه خود حذف کند، پورشه بالاخره از پیشرانه‌های دیزلی خداحافظی می‌کند. به جای این مدل‌ها، پورشه روی بخش‌هایی مانند تکنولوژی هیبریدی و حمل و نقل الکتریکی تمرکز خواهد کرد. تا سال ۲۰۲۲ گفته می‌شود پورشه بیش از شش میلیارد یورو روی حمل و نقل الکتریکی سرمایه گذاری کرده است.

اولیور بلوم، مدیرعامل پورشه گفته: «پورشه نمی‌خواهد تصویر دیزل را در میان مردم خراب کند. سیستم‌های دیزلی همواره یک تکنولوژی بسیار مهم پیشرانه‌های خودروها بوده‌اند و خواهند ماند. ما به عنوان یک سازنده خودروهای اسپرت که همیشه دیزل به عنوان گزینه دوم برایش مطرح بوده، تصمیم گرفته‌ایم تا برای همیشه از این پیشرانه‌ها خداحافظی کنیم. هدف ما این است که پیشگام تکنولوژی‌های جدید صنعت خودرو باشیم و در همین راستا، باید پایه اساس شرکت را مبتنی بر این سیاست‌های جدید تغییر دهیم.»

بلوم همچنین گفته مشتریان و مالکان فعلی مدل‌های دیزلی پورشه همچنان تمامی خدمات پس از فروش حرفه‌ای از سوی پورشه را دریافت خواهند کرد.

یکی از دلایل اصلی این تصمیم افزایش فروش مدل‌های هیبریدی بوده است. در اروپا، ۶۳ درصد فروش پانامرا را مدل‌های هیبریدی تشکیل می‌دهند و از سوی دیگر، فروش مدل‌های دیزلی در حال کاهش می‌باشد. در سال ۲۰۱۷، تنها ۱۲ درصد از پورشه‌های فروخته شده در سراسر جهان مدل‌های دیزلی بودند. هنوز معلوم نیست آیا رسوایی دیزل گیت تأثیر در این تصمیم پورشه داشته یا نه، ولی شرکت قبلاً به نصب قطعات و نرم افزارهای تقلبی در پیشرانه‌های دیزلی متهم شده بود.

پایان کار پیشرانه‌های دیزلی پورشه

در راستای برنامه‌های جدید شرکت، پورشه قصد دارد در سال ۲۰۱۹ اولین مدل تمام الکتریکی خود به نام تایکان را روانه بازار کند. این خودروی تمام الکتریکی ۵۹۵ اسب بخار قدرت از دو موتور ناهمگام الکتریکی خود تولید می‌کند. صفر تا صد آن فقط ۳.۵ ثانیه بوده و خودرو زیر ۱۲ ثانیه قادر است سرعتش را به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت افزایش بدهد.

تایکان با یک بار شارژ در چرخه NEDC تقریباً ۵۰۰ کیلومتر ظرفیت پیمایش دارد. با یک شارژر سریع DC هشتصد ولتی، ظرف فقط ۴ دقیقه انرژی کافی برای سفری صد کیلومتری با خودرو در پک باتری‌های آن ذخیره خواهد شد. پورشه تایکان از یک سیستم شارژ ترکیبی استفاده می‌کند که سرعت شارژ ۳۵۰ کیلوواتی دارد. به کمک این سیستم تایکان در ۱۵ دقیقه ۸۰ درصد ظرفیت باتری خود را شارژ خواهد کرد. تایکان روی پلت فرم جدید J1 ساخته شده و تفاوت زیادی با پلت فرم C-BEV که آئودی مدل e-tron را روی آن ساخته دارد.

تا سال ۲۰۲۵، تمام مدل‌های جدید پورشه به نوعی از تکنولوژی‌های الکتریکی استفاده خواهند کرد. علاوه بر برنامه‌های مذکور در زمینه الکتریکی سازی خودروها، پورشه همچنین تمرکز زیادی روی کاهش مصرف خودروهای مجهز به پیشرانه بنزینی خود کرده است. نظر شما در این مورد چیست؟ آیا این آغازی بر پایان پیشرانه‌های دیزلی خواهد بود؟

منبع ترجمه: paultan

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar