چرا ۲۰۱۸ بهترین سال میتسوبیشی طی دهه اخیر بود؟ + تحلیل

دوشنبه 1 بهمن 97 ساعت 13:32
چرا 2018 بهترین سال میتسوبیشی طی دهه اخیر بود؟ + تحلیل

تیتر این خبر به هیچ وجه شوخی نیست. میتسوبیشی موفق شده سه برند بزرگ خودرویی را در آمریکا از نظر میزان فروش پشت سر بگذارد. این غول خودروسازی ژاپنی در سال ۲۰۱۸ موفق شده ۱۱۸ هزار و ۷۴ دستگاه خودرو بفروشد. این مهم وقتی ارزش بیشتری پیدا می‌کند که بدانید آن‌ها سال پیش فعالیت‌های تبلیغاتی زیادی نداشته و در نمایشگاه‌های زیادی هم شرکت نکرده بودند.

در مقایسه با سال ۲۰۱۷، آمار فروش میتسوبیشی در سال ۲۰۱۸ رشدی ۱۳.۹ درصدی را نشان می‌دهد. فروش بالای ۱۰۰ هزار دستگاهی میتسوبیشی در آمریکا بعد از رکود اقتصادی بزرگ ۲۰۰۸ یک رکورد جدید برای شرکت محسوب می‌شود. آن سال‌ها میتسوبیشی تبلیغات زیادی برای خودروهای خود انجام می‌داد، ولی این روزها به سختی می‌توانید این برند را در رسانه‌ها پیدا کنید. موفقیت میتسوبیشی وقتی باارزش می‌شود که بدانید آن‌ها سال ۲۰۱۸ چه برندهایی را توانسته‌اند پشت سر بگذارند.

چرا 2018 بهترین سال میتسوبیشی طی دهه اخیر بود؟ + تحلیل

طی سال ۲۰۱۸، لندرور ۹۲ هزار و ۱۴۳ دستگاه خودرو فروخته، ولوو آمار فروش ۹۸ هزار و ۲۶۳ دستگاه را ثبت کرده و لینکلن فقط ۱۰۳ هزار و ۵۸۷ دستگاه فروش داشته است.

نکته جالب این که میتسوبیشی در حال حاضر مجموعه مدل‌های متنوعی مانند یک دهه پیش نیز نداشته و برنامه‌های بزرگی نیز برای خودروهای الکتریکی و خودران ندارد.

استراتژی‌های هوشمندانه میتسوبیشی را نجات داد

چرا 2018 بهترین سال میتسوبیشی طی دهه اخیر بود؟ + تحلیل

با این که ما دیده و شنیده‌ایم که تیم‌های بازاریابی سه برند معروف ولوو، لندرور و لینکلن کارهای زیادی برای تبلیغات و معرفی مدل‌های خود انجام داده‌اند، میتسوبیشی ولی استراتژی متفاوتی در پیش گرفت و با تولید خودروهای اقتصادی، سعی کرد از مسیری دیگر مشتری‌ها را به خود جذب کند.

جالب است بدانید خیلی از آمریکایی‌ها فکر می‌کنند دیگر کمپانی میتسوبیشی در این کشور فعالیت نمی‌کند و بعد از رکود اقتصادی بزرگ فعالیت‌هایش را در آمریکا متوقف کرده است.

سوالی که مطرح می‌شود این که، چگونه شرکت توانست به چنین رکوردی دست پیدا کند؟ در حالی که برخی ممکن است آن را شانس بدانند، ولی میتسوبیشی قبل از همه برندها افزایش تقاضای بازار برای کراس اورها را پیش بینی کرده بود. در حال حاضر، میتسوبیشی سه مدل کراس آور اوتلندر، اوتلندر اسپرت و اکلیپس کراس را در آمریکا می‌فروشد که هر کدام عملکرد موفقی در بازار دارند.

شرکت چه می‌گوید؟

چرا 2018 بهترین سال میتسوبیشی طی دهه اخیر بود؟ + تحلیل

فرد دیاز، مدیرعامل میتسوبیشی در مصاحبه‌ای با مجله درایو گفته: «این اتفاق چیزی نیست که ما آن را دست کم بگیریم. ما برای رسیدن به وضعیت فعلی زحمت کشیده‌ایم. تیم طراحی محصولات ما افزایش محبوبیت شاسی بلندها را پیش بینی کرد و ما توانستیم با طراحی خانواده محصولاتی مبتنی بر کراس اورها، از این فرصت طلایی برای افزایش فروش خود استفاده کنیم.»

محصولات با کیفیت با قیمت مناسب

چرا 2018 بهترین سال میتسوبیشی طی دهه اخیر بود؟ + تحلیل

نکته دیگری که نقش بزرگی در موفقیت شرکت بازی کرد بدون شک قیمت ارزان خودروهای میتسوبیشی بود. قیمت میانگین یک خودرو صفر کیلومتر فروخته شده در بازار آمریکا ۳۸ هزار دلار است و قیمت پایه تمام مدل‌های میتسوبیشی، به جز اوتلندر پلاگین هیبریدی زیر این عدد شروع می‌شود.

میتسوبیشی امکانات و تجهیزات رفاهی و ایمنی زیادی روی خودروهای خود ارائه می‌کند و در کنار آن، گارانتی ۱۰ ساله پیشرانه نیز توانسته نظر خیلی‌ها را به میتسوبیشی جلب کند. چه کسی می‌تواند در مقابل همه این موارد خوبی که میتسوبیشی ارائه می‌کند مقاومت نماید؟

محصولات فعلی خانواده میتسوبیشی خودروهایی نیستند که برای ماشین بازها ساخته شده باشند. ولی آن‌ها توانسته‌اند مدل‌هایی بسازند که در بازار همه به دنبال آن‌ها هستند. ما هنوز نمی‌دانیم میتسوبیشی برای خودروهای الکتریکی چه برنامه‌ای دارد، ولی با اطمینان می‌توان گفت که شرکت طی سال‌های آینده رشد بسیار خوبی خواهد داشت. نظر شما در مورد میتسوبیشی و خودروهای آن‌ها چیست؟

منبع ترجمه: Topspeed

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "چرا ۲۰۱۸ بهترین سال میتسوبیشی طی دهه اخیر بود؟ + تحلیل"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
مجید
مهمان

میتسوبیشی‌حرف‌نداره‌چه‌مدل‌پایین‌چه‌مدل‌بالا‌واقعا‌دستشون‌درد‌نکنه‌من‌خودم‌عاشق‌میتسوبیشی‌هستم‌.ماشینی‌که‌سواریش‌عالی‌استهلاک‌بسیار‌پایین‌‌وامنیتش‌حرف‌اول‌را‌میزنه‌من‌بنز‌داشتم‌‌بی‌ام‌و‌داشتم‌ولی‌میتسوبیشی‌چیز‌دیگه‌ایه