کارخانه مرسدس بنز در دهه ۶۰ میلادی

دوشنبه 13 اسفند 97 ساعت 10:43
کارخانه مرسدس بنز در دهه 60 میلادی

دیدن عکسی جالب از خط تولید مرسدس بنز سری W111 که در ایران از جمله محبوب‌ترین خودروهای پیش از انقلاب است، حس و حال جالبی دارد. این نسل که به واسطه فرم خاص طراحی جلوپنجره و چراغ‌ها مسیر خودروسازان را در بخش خودروهای لوکس تغییر داد، یاد و خاطره خوب خریداران از محصولات بنز سری پونتون را تمدید کرد و توانست فروش خیلی بالایی را در دو بازار آمریکای شمالی و اروپا تجربه کند.

جالب است بدانید در نسل بعد که بنز مدل بنز ۲۲۰ را راهی بازار کرد، تقریبا هیچ یک ازالمان‌های طراحی بدنه را تغییر نداد و با همان فرم کلی، بنز معماری را خلق کرد که مشهورترین سدان متوسط بنز در بازار ایران است. اینجا در خط تولید، سادگی شیوه مونتاژ در دهه ۶۰ میلادی کاملا معلوم است. نه خبری از بازوهای بزرگ بوش و زیمنس برای جوش و پرچ فضایی قطعات بدنه و اتاق به هم است و نه ظرافت طراحی کارخانه چنان که در محیط های امروزی کمپانی بنز وجود دارد، قابل مشاهده است. گویا آن دوره بیشتر کارها همچنان با دست انجام می‌شده است.

بررسی سابقه بنز W111 نشان می دهد نخستین محصولات این سری در فاصله سال‌های ۱۹۵۹ تا ۱۹۶۵ وارد بازار جهانی شده و در انواع سدان، کوپه و کابریو با پیشرانه های قوی‌به دست مشتریان رسیدند. مجموع فروش مرسدس بنز W111 نزدیک به ۳۷۰ هزار هزار دستگاه اعلام شده است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar