کاهش تعرفه واردات خودرو در چین

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
کاهش تعرفه واردات خودرو در چین

کشور چین در تازه‌ترین اقدام خود، تعرفه واردات خودرو را از ۲۵ درصد به چیزی نزدیک به ۱۵ درصد کاهش خواهد داد و همینطور مالیات تعدادی از قطعات نیز به ۶ درصد کاهش پیدا می‌کند.

این تصمیم چند روز بعد از آتش بس مقامات چینی با رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، یعنی دونالد ترامپ گرفته شده است که به دنبال افزایش تعرفه واردات کالاهای خارجی، خصوصاً از کشور چین بوده است، چون که دو کشور سعی می‌کنند تا تنش‌های میان خود را از بین برده و از یک جنگ تجاری تمام عیار جلوگیری کنند که می‌تواند به اقتصاد جهانی آسیب وارد کند.

اکنون باتوجه به تصمیم جدید چین مبنی بر کاهش تعرفه واردات خودرو، می‌توانیم شاهد فروش بیشتر محصولات خارجی در بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان باشیم که بدون بیم سود فروش بیشتری برای کمپانی‌های خودروسازی خصوصاً شرکت‌های آمریکایی به همراه خواهد داشت، اگر چه بیشتر محصولات عرضه شده به دست کمپانی‌های بزرگ خودروسازی در کشور چین تولید شده و به متقاضیان عرضه می‌شود، ولی حالا با کاهش تعرفه واردات خودرو در کشور چین می‌توان تاحدودی شاهد رونق گرفتن و افزایش واردات خودرو به خاک چین بود.

برای کشوری مانند ایران شاید این سیاست منجر به نابودی صنعت خودروسازی کشور شود، ولی در این چند سال پیش کشور چین رشد قابل توجهی در صنعت خودروسازی داشته و نیروی کار ارزان این کشور موجب شده تا محصولات تولید داخل این کشور با قیمت مقرون به صرفه در اختیار متقاضیان قرار گیرد و صادرات خوبی در بازارهای جهانی داشته باشد، اگر چه نباید فراموش کرد که همچنان ۱۵ درصد تعرفه واردات برای اتومبیل در نظر گرفته شده است تا شرایط واردات اتومبیل به خاک چین خیلی آسان نشود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

2 دیدگاه ها برای "کاهش تعرفه واردات خودرو در چین"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
mahad
مهمان

مسئولین ایران اگه قد یه ارزن شرف و غیرت داشتن باید خودروسازیای داخلی رو مجاب میکردن که محصولات درست تحویل مردم بدن و ما خیلی قبل تر از چین باید همچین اقدامی رو انجام میدادیم ولی حیف خودروسازان و آقایون قدرتمند حامی اونها فقط لیاقت دریافت نوبل خون توشیشه کردن و دوشیدن مردم رو دارن.

شهریار
مهمان

مگه میشه!!!؟؟؟مگه داریم؟؟؟
وقتی دوتا چیز از یه چیز بخورن معلومه که چیز نمیکنند. مسئولین اگه چیز کنند که دیگه این مملکت چیز نمیشه.
نه تنها مسیولین بلکه ما هممون مقصر هستیمم…کافیه ده دقیقه تو نت دور بزنی ببینی که ملت چه خودبزرگ بینی دارن …هیچکی چین رو قبول نداره در صورتی که اکثریت ماشین چینی سوار میشن…بابا!!وقتی چینی از وطنی بهتره چرا ما بیایم منم منم بکنیم..چین ظرف ۱۵ سال چنان پوست اندازی اساسی تو اقتصاد کرد که شده شاخ برای همه…ما چکار کردیم…خودکشی دسته جمعی!!!! والا