کدام سگمنت خودرویی پرطرفدار است؟

سه شنبه 24 اردیبهشت 98 ساعت 11:44
کدام سگمنت خودرویی پرطرفدار است؟

خودروسازان گوناگونی در دنیا هستند که به رقابت کسترده‌ای در مورد میزان فروش با یکدیگر می‌پردازند. در این بین تمرکز بر روی بعضی از سگمنت‌ها بیشتر است چون که طرفداران بیشتری هم دارند. ولی کدام سگمنت پرطرفدارتر است؟ کراس اوور یا سدان؟

خودروسازان گوناگون سال ۲۰۱۸ در سراسر دنیا مجموعاً ۸۶ میلیون دستگاه خودرور تولید کردند که در ۵۴ بازار فروش عرضه شد. گفتنی است که سگمنت کراس اوورها بیشترین طرفدار را دارد و فروش خودروهای برقی هم تا ۷۵ درصد رشد داشته است. خودروسازی‌های فولکس‌واگن، تویوتا و رنو نیسان از جمله بزرگترین خودروسازان در سال ۲۰۱۸ بودند. تویوتا در میان این خودروسازان بیشترین فروش را به طور کلی داشته و فورد سری F هم بیشترین فروش را داشته است. تویوتا کرولا هم پرطرفدارترین خودروی با ۴ سرنشین است. کراس اوورها هم اکنون طرفداران خیلی زیادی دارند و حدود ۳۶ درصد از بازار خودرو در سال ۲۰۱۸ را تشکیل دادند.

رکوردشکنی‌های جالب

یکی از آمارهای جالب در خصوص کشورهای سازنده خودرو این است که کشور هند در سال ۲۰۱۸ توانسته جزء بزرگترین تولیدکنندگان در جایگاه چهارم قرار بگیرد. رشد کشور هند به شدت بالا است و انتظار می‌رود این کشور در سال ۲۰۲۱ به جایگاه سوم دست پیدا کند که یک آمار عجیب و جالب خواهد بود. یکی دیگر از اتفاقات جالب این است که روسیه توانسته کره جنوبی را ازلحاظ آمار تولید خودرو شکست دهد. چین همچنان بیشترین آمار تولید را دارد و با تولید ۲۸ میلیون دستگاه خودرو در جایگاه اول قرار دارد. به طور کلی در اروپا و آمریکا هم به ترتیب ۱۷.۷ و ۱۷.۳ میلیون دستگاه خودرو به تولید رسید.

رشد شدید الکتریکی‌ها

خودروهای برقی رشد شدیدی ازلحاظ فروش داشته‌اند و همان‌طور که یاد شد فروش این خودروها در سال ۲۰۱۸ تا ۷۴ درصد افزایش یافته ضمن این‌که ۱.۶ میلیون از این خودروها به فروش رسیده است. رشد خودروهای برقی ازلحاظ فروش نسبت به دیگر خودروها شگفت‌انگیز بوده و کشور چین هم در این زمینه فروش گسترده‌ای داشته است. گفتنی است که تسلا مدل ۳ بهترین فروش را در بین خودروهای الکتریکی داشت و پس‌ازآن مدل‌های EC و LEAF در جایگاه‌های دوم و سوم قرار دارند.

گسترش نیوز

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar