کمترین و بیشترین هزینه بیمه خودروها در دنیا

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:37
کمترین و بیشترین هزینه بیمه خودروها در دنیا

بیمه خودرو موضوع بحث چندان خوشایندی نیست؛ چرا که با شنیدن آن، بیشتر مردم به یاد پرداخت حق بیمه یا تصادفات می‌افتند. با این اوصاف، هزینه‌ی بیمه‌ی سرقت و تعمیرات برای مردم دنیا اهمیت زیادی دارد.
هرچند که بسیاری از خودروهای دنیا در ایران قابل خرید نیستند، بررسی و مطالعه آمار وب‌سایت Insure.com جالب خواهد بود. اخیرا این وب‌سایت گزارش سالانه هزینه بیمه خودروهای مختلف، از بیشترین تا کمترین را ارائه داده است. مطالعات گسترده کارشناسان در مورد ۶ شرکت بیمه مختلف از ۵۰ ایالت صورت گرفته است و تقریبا شامل همه گروه‌های خودرو، از کامپکت گرفته تا روبازهای لوکس می‌شود. طبق گزارش، ارزان‌ترین حق بیمه را خودروی هوندا اودیسه LX با میانگین سالانه ۱۱۱۲ دلار دارد و برای دومین سال پیاپی است که در این جایگاه قرار می‌گیرد؛ در ادامه خودروهای جیپ رنگید اسپرت و جیپ رانگلر به ترتیب با میانگین هزینه سالانه ۱۱۳۸ و ۱۱۴۸ دلار و با اختلاف کم در کنار مینی‌ون هوندا قرار گرفته‌اند. پنج خودروی مختلف جیپ به‌عنوان ۱۰ خودرو با کمترین هزینه مطرح شدند؛ خودروهای کامپس، چروکی اسپرت و پاتریوت اسپرت به ترتیب در جایگاه‌های پنجم، هفتم و هشتم قرار دارند.

کمترین و بیشترین هزینه بیمه خودرو در دنیاکمترین و بیشترین هزینه بیمه خودرو در دنیا

پنی گاسنر، کارشناس تجزیه و تحلیل نیاز مصرف‌کنندگان وب‌سایت insure.com، می‌گوید:
وقتی مردم به خودروهای جیپ فکر می‌کنند، بیشتر از زرق و برق، پایداری و استحکام آن‌ها را در نظر می‌گیرند. خودروهای جیپ موجود در لیست همگی سطح ابتدایی دارند و مسلما هزینه تعمیر و تعویض قطعات آن‌ها نسبت به خودروهایی با تجهیزات لوکس کمتر است.
در سمت دیگر لیست، بیشترین هزینه میانگین سالانه بیمه به خودروی روباز مرسدس S65 AMG با رقم ۳۸۳۵ دلار اختصاص دارد و جای تعجب نیست که سایر لیست هم پذیرای خودروهای قدرتمند و گران‌قیمتی مثل آئودی R8 V10، دوج وایپر GTS و مازراتی کواتروپورته GTS باشد.

جالب‌ترین نکته در مورد لیست این باشد که هزینه بیمه خودروی روباز مرسدس C43 AMG، بیشتر از مدل‌های گران‌تر مثل مرسدس میباخ S600 و نیسان GT-R نیسمو است؛ وب‌سایت Insure.com تأکید می‌کند که مدل‌های روباز بیشتر در معرض سرقت و خرابی هستند؛ در نتیجه هزینه بیمه آن‌ها نسبت به همتاهای کوپه بیشتر است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar