پیش بینی و تحلیل قیمت خودروها / مرداد ۹۷

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
پیش بینی و تحلیل قیمت خودروها / مرداد 97

این روزها به دلیل نوسانات عجیب نرخ ارز ، شروع تحریمها ، رفتن برخی برندها از ایران از جمله رنو و ... بازار خودروی ایران با مشکلات عدیده ای روبرو شده است و قیمت خودروها روز به روز در حال افزایش است تا جایی که این افزایش قیمتها در بازار نسبت به قیمت نمایندگی به دوبرابر هم رسیده است .

مرداد ماه ۱۳۹۷ شاید یکی از عجیب ترین ماه ها برای بازار خودروی ایران بود به طوری که قیمت خودروهای داخلی افزایش بی سابقه ای را تجربه کرد .

به طور مثال پراید ۱۱۱ به ۳۰ میلیون تومان رسید ، دنا پلاس توربو با ۳۰ میلیون تومان افزایش نسبت به ماه گذشته به محدوده ۱۰۰ میلیون تومان رسید ، خودروهایی نظیر ۲۰۶ تیپ ۵ و ۲۰۷ اتومات با قیمتهای افسار گسیخته به ترتیب به ۶۰ و ۹۰ میلیون تومان رسیدند.

کارشناسان پیش بینی  و تحلیل میکنند تا ماه های آتی روند افزایش قیمت ادامه دارد و اثار تحریمها و ارز ۳ برابری نسبت به چند ماه گذشته با روند نسبتا کندی روی خودروهای داخلی اثر میگذارد و تا چند ماه اینده با قیمتهای عجیبی روبرو خواهیم شد .

خودروهای وارداتی نیز که از چند ماه گذشته با بسته شدن ثبت سفارش جهش های غیر منطقی را اغاز کردند به طوری که دیگر کمتر کسی پیدا میشود همچین رقمهای نجومی برای خودروهای صفرکیلومتری نظیر سانتافه ، سورنتو یا ... بپردازد ، مگر اینکه خودرو را به عنوان کالای سرمایه ای در نظر بگیرد !

بازار خودروهای وارداتی برای خریداران واقعی بیشتر به سمت خودروهای کارکرده پیشی گرفته است و دیگر کششی برای خرید خودروهای صفر کیلومتر با ارقام عجیب و غریب نیست .

نکته دیگر که باید خاطر نشان کنیم این است که به هیچ وقت به اعداد درج شده در سایتهای خرید و فروش اطمینان نکنید ، زیرا این قیمتها در بیشتر مواقع بالاتر از فی بازار هست و اگر خرید و فروشی هم صورت گیرد بسیار متفاوت با قیمتهای درج شده است.

روش قیمت‌ گذاری خودرو چینی در ایران
بررسی قیمت خودروهای شاسی بلند در چین و ایران
فرمول دردسرساز قیمت‌گذاری خودرو
چه بلایی به سر بازار خودرو آمد؟
چرا پراید و دیگر خودروها این‌قدر گران شده است؟
تاخت و تاز پراید در بازار خودرو
رکود بازار خودرو و پیش بینی قیمت پراید
قیمت منطقی پراید چقدر است؟
بازار خودرو همچنان در خواب بهاری است
پیش بینی قیمت خودروهای داخلی در سال ۹۸

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar