آمار تولید خودروسازان کشور در سال ۹۷

دوشنبه 26 فروردین 98 ساعت 16:09
آمار تولید خودروسازان کشور در سال 97

در سالی که سپری شد تولید انواع خودرو با کاهش ۳۷.۸ درصدی مواجه شد و به رقم ۹۵۵ هزار و ۹۲۳ دستگاه رسید. این در حالی است که میزان تولید خودرو در سال ۹۶ معادل یک میلیون و ۵۳۵ هزار و ۷۵۶ دستگاه بوده است.

آمارها نشان می‌دهد که تولید انواع خودرو در کشور در طول اسفند ۹۷ هم نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ معادل ۳۷.۵ درصد کاهش داشته و به رقم ۸۲ هزار و ۲۲۲ دستگاه رسیده است. بر این اساس، تولید انواع سواری در سال اخیر با کاهش ۳۸.۲ درصدی معادل ۸۹۱ هزار و ۷۸۶ دستگاه بود و در مورد وانت هم می‌توان به افت ۳۰ درصدی تولید در این بخش در سال اخیر اشاره کنیم، در نهایت، ۵۰ هزار و ۷۰۷ دستگاه وانت در کشور به تولید رسیده است.

در سال ۹۷ تولید ون ۳۹.۱ درصد و تولید مینی بوس و میدل بأس ۱۹.۹ درصد افزایش داشته ولی تولید اتوبوس ۶۸.۱ درصد و تولید کامیونت، کامیون و کشنده ۴۰.۱ درصد افت داشته است.

افت ۴۰ درصدی تولید ایران خودرو

در بررسی وضعیت تولید ایران خودرو در سالی که گذشت باید به کاهش ۴۰.۳ درصدی تولید محصولات این شرکت صنعتی اشاره کنیم و به صورتی که در سال ۹۷ فقط ۴۲۵ هزار و ۸۲۴ دستگاه خودرو در ایران خودرو به تولید رسید.

در طول اسفند ماه هم تولیدات این شرکت صنعتی معادل ۳۹ هزار و ۲۰۰ دستگاه خودرو بود که نسبت به اسفند ۹۶ افت ۳۴.۱ درصدی را تجربه کرده است. تولید سواری در سال اخیر در ایران خودرو هم با افت ۴۰.۷ درصدی به ۴۱۵ هزار و ۴۸۵ دستگاه رسید.

میزان تولید سواری در ایران خودرو در طول اسفند ۹۷ هم معادل ۳۸ هزار و ۵۵۶ دستگاه بود که نسبت به اسفند ۹۶ معادل ۳۴.۱ درصد کاهش داشته است.

کاهش ۹۷ درصدی تولید سایپا

بررسی وضعیت تولید شرکت صنعتی سایپا در سال ۹۷ هم نشان دهنده کاهش ۳۷ درصدی تولیدات این مجموعه است به صورتی که در سال ۹۷ معادل ۴۲۰ هزار و ۳۲۴ دستگاه انواع خودرو در سایپا به تولید رسید.

تولید این شرکت خودروسازی در اسفند پارسال هم ۳۹ هزار و ۲۳۹ دستگاه بود که نسبت به اسفند ۹۶ معادل ۳۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین تولید سواری در سایپا در طول سال ۹۷ به ۳۸۳ هزار و ۴۴۳ دستگاه رسید که افت ۳۷.۷ درصدی را نسبت به سال ۹۶ تجربه کرده است.

تولید سواری در سایپا در طول اسفند ۹۷ هم به ۳۵ هزار و ۷۷۵ دستگاه رسید که ۳۸ درصد نسبت به اسفند ۹۶ کاهش داشته است.

افت ۷۵ درصدی تولید تندر ۹۰

در خصوص تولید تندر ۹۰ در ایران خودرو در طول سال اخیر هم باید به افت ۷۵.۲ درصدی نسبت به سال ۹۶ اشاره کرد. در سالی که گذشت فقط ۱۱ هزار و ۶۴۳ دستگاه تندر ۹۰ در ایران خودرو به تولید رسیده است.

در مورد تولید محصولات رنو در پارس خودرو هم می‌توان به افت ۶۴ درصدی تولیدات این بخش در سال پیش اشاره کنیم. فقط ۳۹ هزار و ۵۱۲ دستگاه محصولات رنو در این گروه خودروسازی به تولید رسیده است.

در اسفند ۹۷ معادل ۲ هزار و ۵۰۶ دستگاه محصولات رنو در پارس خودرو به تولید رسید که ۷۰.۱ درصد کاهش نسبت به اسفند ۹۶ را نشان می‌دهد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar