آیا طرح پیش فروش ایران خودرو برای خریداران سودده خواهد بود؟

بروزرسانی در: شنبه 6 مهر 98 ساعت 19:26
آیا طرح پیش فروش ایران خودرو برای خریداران سودده خواهد بود؟

همزمان با اعلام طرح پیش فروش ایران خودرو و اعلام شرایط ویژه برای ثبت نام کنندگان، این سؤال مطرح می‌شود که آیا خرید خودرو از طرح پیش فروش ایران خودرو برای خریداران سودده خواهد بود؟

همزمان با اعلام زمان پیش فروش ۵۰ هزار دستگاه خودرو از طرف ایران خودرو برنامه ریزی برای ثبت نام از طرف خریداران این محصولات شروع شده ولی نکته اساسی در این وضعیت این است که آیا با تعیین شرایط پیش بینی شده برای فروش این خودروها، خرید این محصولات برای کسانی که مصرف کننده واقعی نیستند، سودده خواهد بود یا خیر؟

در ماه‌های اخیر و همزمان با افزایش فاصله قیمت حاشیه بازار و کارخانه، تقاضا برای خرید به طور باورنکردنی افزایش یافته و منجر به ورود خریداران و مصرف کنندگان غیرواقعی به این بازار شده است. خریدارانی که در پی کسب سودهای میلیونی اقدام به ثبت نام کرده و حتی تا زمان موعد تحویل خودرو هم منتظر نمی‌مانند و فقط با فروش حواله‌های خود سود مورد نظر را کسب می‌کنند ولی پیش فروش محصولات ایران خودرو که از فردا شروع می‌شود همراه با شرایط ویژه‌ای خواهد بود که خریداران واقعی را ترغیب به خرید کند.

ایران خودرو در این راستا محدود کردن ثبت نام برای خودرو اولی‌ها و یا افراد فاقد خودرو با اعتماد به متقاضیان و تکمیل فرم خود اظهاری را در برنامه قرار داده است همچنین افرادی که در ۱۸ ماه اخیر از ایران خودرو خریداری کرده‌اند، امکان ثبت نام در این طرح را ندارند. در این ثبت نام علاوه بر شرایط محدود کننده قبلی، فهرست کد ملی متقاضیانی که در ثبت نام گذشته گروه سایپا موفق به ثبت نام شده‌اند از گروه سایپا اخذ و امکان ثبت نام آنان وجود نخواهد داشت.

داشتن گواهینامه و عدم مالکیت خودرو در زمان ثبت نام از دیگر مواردی است که در پیش فروش محصولات ایران خودرو مورد تاکید قرار گرفته که در ابتدا به صورت خود اظهاری اخذ و در زمان تحویل خودرو بر اساس استعلام‌های لازم راستی آزمایی خواهد شد و در صورت اثبات خود اظهاری اشتباه، اصل ودیعه در زمان تحویل بازپرداخت می‌شود.

این شرایط در کنار غیرقابل فروش بودن خودروها، موجب دور شدن واسطه‌ها و دلالان از طرح جدید پیش فروش شده چون که امکان کسب سود بیشتر را از آن‌ها خواهد گرفت و آن‌ها را برای رسیدن به سود با دردسرهای بیشتری همراه می‌سازد.

موعدهای تحویل طولانی مدت هم از دیگر مواردی است که انگیزه دلالان برای ورود به این طرح را کاهش می‌دهد چون که برای تحویل خودروهای پرتقاضای این گروه خودروسازی زمان بیشتری پیش بینی شده که با این احتساب حتی فروش حواله هم سودی برای ثبت نام کنندگان ندارد.

این در حالیست که هم اکنون حواله اردیبهشت و خرداد ۹۸ در بازار موجود بوده ولی خریداری ندارد. در همین حال نگاهی به قیمت‌ها در بازار نشان می‌دهد که همزمان با اعلام زمان پیش فروش، قیمت‌ها در بازار روند کاهشی به خود گرفته و با این احتساب باید این دوره از پیش فروش ایران خودرو را فرصتی مناسب برای خریداران واقعی دانست.

قیمت محصولات ایران خودرو

فروش فوری ایران خودرو

فروش نقدی ایران خودرو

فروش اقساطی ایران خودرو

ثبت نام پیش فروش ایران خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar