آیا ۹۷ بدترین سال خودرویی دهه اخیر خواهد شد؟

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
آیا 97 بدترین سال خودرویی دهه اخیر خواهد شد؟

هنوز نمی‌دانیم که دولتی‌ها دنبال چه هستند؟ آن‌ها واردکننده را می‌زنند، قطعه ساز را می‌زنند، ایران خودرو و سایپا را می‌زنند و کلاً با همه اختلاف دارند.

مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، با بیان این مطلب گفت: متاسفانه دولت نه فقط از صنعت داخلی حمایت نمی‌کند بلکه مردم را هم از بهره مندی از کالای با کیفیت محروم می‌سازد.

وی ادامه داد: در حال حاضر اتومبیل‌های رسمی و داخلی ما در مصرف سوخت مشکل دارند. یک مثال برای این نکته مهم تفاوت ما و ترکیه است. ایران ۸ میلیون اتومبیل در خیابان‌هایش دارد و ترکیه ۱۲ میلیون ولی؛ ما روزانه ۸۶ میلیون لیتر مصرف سوخت داریم و آنها فقط ۸ میلیون لیتر.

دادفر تاکید کرد: این تفاوت مصرف سوخت میان ما و ترک‌ها بسیار ناگوار است و نشان می‌دهد هیچ مدیریت کاملی برای ساخت و تولید اتومبیل‌هایی که مصرف سوخت را هم کاهش بدهند وجود ندارد. همینطور در مورد حمل و نقل درون شهری و برون شهری، واردات خودرو، ارزش گذاری خودرو و بسیاری از پرسش‌های دیگر هیچ برنامه آشکاری در ایران وجود ندارد.

وی تصریح کرد: مصوبات سال پیش دولت یکی از همین بی برنامگی‌ها است که تنها نتیجه آن گران شدن چندباره اتومبیل‌های وارداتی بود.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اظهار داشت: به نظر من اگر قرار است با همان فرمان سال ۹۶ حرکت کنیم لطفاً دستور دهید به طور کل واردات اتومبیل تعطیل و کل بازار در اختیار سایپا و ایران خودرو قرار بگیرد.

وی در ادامه یاد آوری کرد: با این کار و همچنین با آزادسازی قیمت گذاری خودرو، داخلی‌ها نفس راحتی خواهند کشید و وارداتی هم وجود نخواهد داشت.

 

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

6 دیدگاه ها برای "آیا ۹۷ بدترین سال خودرویی دهه اخیر خواهد شد؟"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
حامد
مهمان

الکی میگه

حسن
مهمان

ایرانی جماعت فقط فکر جیب خودشون هستند…تو ایران باید دزد باشی تا موفق بشی

Mohsen
مهمان

خیلی بد بختیم ما توی آکواریوم که نه توی تونگ زندگی میکنیم

مهدی
مهمان

به خدا این ماشین هایی که برای ما آرزو و یک پیشرفت زندگی محسوب میشه، تو کشورهای درست و حسابی جزو بدیهیات زندگی هر کسی هست. کاری کردن خرید چند برابر گرونتر ماشین ها رو یک موفقیت برای خودمون میدونیم و اصلا فکر نمی کنیم خرید ماشین اصولا نباید اینقدر زجر بخواد.
در عوض از این محرومیت ما خیلی ها هستند که سود می برند و دوست دارند که ما آگاه نباشیم.

قمری
مهمان

یعنی هر خودرو در ترکیه روزانه ۰.۶۷ لیتر و در ایران ۱۰.۷۵ لیتر مصرف داره؟

***
مهمان

مردمش از حمل و نقل عمومی استفاده می کنند