ابلاغ دستورالعمل ۹ بندی ترخیص خودروهای وارداتی

چهارشنبه 22 اسفند 97 ساعت 12:04
ابلاغ دستورالعمل 9 بندی ترخیص خودروهای وارداتی

گمرک ایران با تهیه و ابلاغ دستورالعملی ۹ بندی، برخی ابهامات گمرکات اجرایی در خصوص ترخیص خودروهای سواری وارداتی به کشور را رفع کرد.

در بخش هایی از بخشنامه ۹ بندی گمرک ایران پیرامون رفع ابهامات گمرکات اجرایی برای ترخیص خودروهای سواری آمده است: در مورد بند یک مصوبه مورخ ۹۷.۱۰.۱۶ مبنی بر لغو ثبت سفارش های خودرو (اعم از بانکی و غیر بانکی)، با توجه به اینکه در بند ۷ مصوبه فوق الاشاره، ابلاغ ضوابط ورود و ترخیص خودروهای موضوع تصویب نامه و دستورالعمل اجرایی آن به وزارت صمت واگذار شده است در صورت اظهار و پرداخت حقوق ورودی برای ثبت سفارش های بدون انتقال ارز (بند ۱۷) و در مورد ثبت سفارش های بانکی بند ۲ دستورالعمل ابلاغی ملاک است.

همچنین در بند دیگری هم آمده است: در صورت ورود خودرو در سال ۹۶ مستند به قبض انبار معتبر، خودروهای وارده به استناد تبصره یک ماده شش قانون امور گمرکی مشمول پرداخت عوارض قانونی بودجه سال ۹۷ به میزان ده درصد نیست.

در مورد اشاخاص حقیقی و حقوقی که علیه آنها بابت خودروهای وارده در مراجع قضایی اعلام جرم شده است، حتی اگر دارای ثبت سفارش معتبر جهت دیگر خودروها باشند از ترخیص، ‌ ابطال اظهارنامه و یا اعاده به خارج از کشور خودروهای موجود جدا خودداری شود.

ابلاغ دستورالعمل 9 بندی ترخیص خودروهای وارداتی

ابلاغ دستورالعمل 9 بندی ترخیص خودروهای وارداتی

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar