زمان تحویل خودروهای ثبت نامی ایران خودرو و سایپا + ابهامات فروش فوری

بروزرسانی در: شنبه 6 مهر 98 ساعت 18:51
زمان تحویل خودروهای ثبت نامی ایران خودرو و سایپا + ابهامات فروش فوری

ایران خودرو و سایپا با وجود گذشت نزدیک به سه ماه از آغاز فروش فوری محصولات‌شان، اطلاعاتی از شمار خودروهای تحویل داده شده به مشتریان در این طرح در اختیار رسانه‌ها قرار نمی‌دهند. در این وضعیت این سؤال مطرح است که آیا اصلاً خودرویی تحویل مشتریان شده است!؟

در پی التهابات چند ماه گذشته بازار خودرو، با دستور وزارت صنعت، معدن و تجارت دو گروه ایران خودرو و سایپا از اوایل اسفند ماه سال پیش ۲۰ درصد از تولیدات روزانه خود را به فروش فوری با تحویل یک ماهه با هدف افزایش عرضه، کاهش قیمت‌ها و کاهش التهابات بازار خودرو اختصاص دادند.

البته به دنبال موج جدید التهاب و افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو در هفته پیش، در نشست کمیته خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت مصوب شد که سهم فروش فوری خودروسازها ۱۰ درصد دیگر افزایش یابد. با این حساب، خودروسازان موظف شدند ۳۰ درصد از تولیدات روزانه خود را برای فروش فوری در نظر بگیرند.

این شرایط در حالی است که با وجود گذشت حدود سه ماه از آغاز فروش فوری خودروسازان، دو گروه ایران خودرو و سایپا هنوز هیچ آمار رسمی در رابطه با شمار خودروهای تحویل شده به مشتریان در این طرح اعلام نکرده‌اند.

اهمیت این موضوع در این است که وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف افزایش عرضه روزانه خودرو به بازار و کنترل قیمت‌ها، خودروسازان را مکلف به فروش فوری محصولات‌شان کرد؛ پس باید معلوم شود تاکنون چه تعداد خودرو در این طرح به مشتریان واگذار شده تا معلوم شود خودروسازان تا چه حد به وظایف خود در این زمینه برای افزایش عرضه خودرو به بازار و کنترل قیمت‌ها عمل کرده‌اند.

این شرایط در حالی است که خودروسازان چند صد هزار دستگاه خودرو بابت پیش فروش‌های انجام گرفته در سال اخیر به مشتریان بدهکارند و هنوز این خودروها را تحویل نداده‌اند و اتفاقاً بعضی از خریداران همین خودروها در سال پیش، از این شاکی هستند که ایران خودرو و سایپا چرا وقتی که هنوز خودروهای پیش فروش شده در سال پیش را تحویل نداده‌اند، اقدام به فروش فوری محصولات‌شان با موعد تحویل یک ماهه می‌کنند؟

در این رابطه علی‌رغم پیگیری‌های فراوان، دو گروه ایران خودرو و سایپا حاضر به پاسخگویی در این رابطه نبودند.

ایسنا

تحویل تمامی خودروهای پیش فروش شده ایران خودرو تا زمستان ۹۸

زمان تحویل خودروهای پیش فروش شده ایران خودرو و سایپا در سال ۹۸

زمان صدور دعوتنامه های ایران خودرو

قیمت محصولات ایران خودرو 

فروش فوری ایران خودرو 

فروش نقدی ایران خودرو

فروش اقساطی ایران خودرو

ثبت نام پیش فروش ایران خودرو

قیمت روز خودرو

زمان صدور دعوتنامه های سایپا

قیمت محصولات سایپا

فروش فوری سایپا

فروش نقدی سایپا

فروش اقساطی سایپا

ثبت نام پیش فروش سایپا

قیمت پراید

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

139 دیدگاه ها برای "زمان تحویل خودروهای ثبت نامی ایران خودرو و سایپا + ابهامات فروش فوری"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
ایمان
مهمان

راستش من اقدام به خرید نکردم و خودرو لازم ندارم،ولی جدیدا زیاد دیدم که توی دیوار و شیپور پر شده از ماشین های مدل نود و هشت،اگه تولید نمیکنن پس اینا چیه؟

علی
مهمان

گروه دزدان مافیایی سایپا به اسم فروش فوری پول ملت را گرفته و هنوز تا این لحظه تحویل فوری های قبل از عید تحویل نشده. بعد میگن علت گرونی خودرو چیه؟ همین گروه دزدان مافیایی که خودشان را تولید کننده و خودرو ساز معرفی می کنند عامل و بوجود آورنده گرانی خودرو هستند.
بنده قبل از عید کوییک تحویل ۳۰ روزه ثبت نام کردم الان یک خرداد هنوز تحویل نگرفتم. نمایندگی هم میگه تحویل فوری ها هیچکدام تحویل نشدند.

صدای مردم
مهمان

گروه دزدان مافیایی سایپا به اسم فروش فوری پول ملت را گرفته و هنوز تا این لحظه تحویل فوری های قبل از عید تحویل نشده. بعد میگن علت گرونی خودرو چیه؟ همین گروه دزدان مافیایی که خودشان را تولید کننده و خودرو ساز معرفی می کنند عامل و بوجود آورنده گرانی خودرو هستند.
بنده قبل از عید کوییک تحویل ۳۰ روزه ثبت نام کردم الان یک خرداد هنوز تحویل نگرفتم. نمایندگی هم میگه تحویل فوری ها هیچکدام تحویل نشدند.

Mohsen
مهمان
سلام خدمت دوستان گرامی من سال ۹۶ مقداری پول دستم بود رفتم نمایندگی سایپا تعداد ۱۵عدد اتو خدمت سایپا ثبت نام کردم که هر حواله ده میلیون تومان واریز یش بود توی قرار داد سود ۲۴در صد میدادن و قرارداد یک ساله و امکان صلح داشت یک سال که گذشت گفتن ماشین نداریم و سود حواله شد ۲۰ درصد بعد از یک ماه امکان صلح رو از حواله برداشتن منم که دیدم ماشینی در کار نیست حواله ها رو وکالتی یکجا به یکی فروختم البته همون قیمت که ثبت نام کرده بودم یک روز بهم زنگ زدن گفتن بیا یکی… بیشتر
علی
مهمان

تا زمانی که ما ملت فهیم نفهمیم که این فروش فوری ها برای جمع کردن نقدینگی از دست مردم و مهار بازار ارز و قیمت دلار هست ، همین آش و همین کاسه هست .
حالا هی برید خودتونو بزارید سر کار
***
و من الاه توفیق

حامد
مهمان

فقط میتونم یک جمله بگم دیگه هیچ:
از ماست که برماست

علیشاهی
مهمان

من خرداد ۹۷ یه ۱۱۱ برای تحویل مرداد ثبت نام کردم الان اول خرداد ۹۸ شده و هنوز منتظرم که فاکتور بشه، انگار که زورشون به ما مردم مصرف کننده فقط میرسه، گرچه میدونم مسئولین بفکر هستند ولی به فکر خالی کردن جیب مردم، راستی کسی میدونه انتخابات کی هستش؟؟؟

علی
مهمان
سلام دوستان یه عده نمیدونم به چه علت تو کانال بد جو میدن که ماشین ندارند ورشکسته شدن پول ملت رو خوردن و…. دوستان به این شوری شور هم نیست خودم بعد از ۸ ماه خودرو ام رو تحویل گرفتم درسته خیلی کاستی هست ولی خوردن پول ملت تو کار نیست به قول معروف دیر و زود داره سوخت و سوز نداره حرف بنده رو باور ندارید کافیه یه سر به نمایندگی محل زندگیتون بزنید ببینید روزی چند خودرو تحویل مشتری میشود اخه خودم کنار یکی از نمایندگی های ایرانخودرو مغازه دارم دوستان هر روز تحویل خودرو به مشتری هستش… بیشتر
مهدی
مهمان

خلایق هرچه لایق
وقتی ۸۰ میلیون نفر عرضه نداریم باهم متحد باشیم و حداقل به مدت ۳ ماه این دو غول کلاه بردار رو تحریم کنیم از این بدتر هم حقمون هست

تا زمانی که ما مردم ایران به فکر منافع شخصی خودمون باشیم هیچ چیزی درست نخواهد شد و بعید نیست که کم کم بعد از حذف آپشن ها ماشین بدون موتور و لاستیک هم بهمون بفروشن

حامد
مهمان

در جواب شما دوست عزیز وقتی ملت این خودروساز رو تحریم کرده بودند ماشین صفر نمیخریدند دلال ها داشتند قشنگ ماشینا رو از کارخونه میخریدند و انبار میکردند از اون ورم کارخونه به اسم پیش فروش و وام دهی اومد پیش فروش کرد ولی هیچ ماشینی تحویل نداد از این ورم دلالان محترم اومدند خودروهای احتکاریشون چندین برابر به مردم بیچاره فروختند

علی
مهمان
سلام من ۱۱مرداد ۹۷یه لگن ۱۳۲ثبت نام کردم تحویل ابان بود بعد ۴ماه دعوت نامه امد که تحویل ۱۲۰روزبعد از تکمیل وجه، تویه همین اردیبهشت ماهم دوبار باهم تماس گرفتن دفعه اول با پرویی تمام ۳۸۰هزار تومان مابه التفاوت بیمه ازم گرفتن بعد چند روزه دیگه دوباره تماس گرفتن اقا بیا ۱۰۰هزار تومن دیگه بابت سیستم هشدار دهنده پرداخت کن یعنی خیلی مودبانه ملت ایرانو مسخره دست خودشون کردن بعد ۱۰ماه هنوزم ماشین منو ندادن مسئولین هم که خودشونو.زدن به خواب یه خودرو ساز وقتی قطعه نداره غلط میکنه پیش فروش میذاره اونا به پولای ما بدبختا به چشم سرمایه… بیشتر