احتمال تجدید نظر در ممنوعیت واردات خودرو!

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
احتمال تجدید نظر در ممنوعیت واردات خودرو!

یک مقام مسئول از احتمال تجدید نظر در ممنوعیت واردات خودرو خبر داد و گفت: این عمل برای زمان اندک اتخاذ شده و حتما تغییر خواهد یافت، ولی رفع ممنوعیت محصولات هیبریدی در اولویت قرار دارد.

محمدرضا تابش با بیان اینکه ورود خودروهای هیبریدی به ناوگان حمل و نقل شهری، امری ضروری است گفت: تصمیم ممنوعیت واردات خودرو برای عبور از وضعیت حاد و سخت اقتصادی اتخاذ شده است و بعد از عبور از بحران های به وجود آمده، تجدید نظر در آن انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به این که در وضعیت بحرانی اقتصادی قرار داریم، گفت: مشکلات حاد و اساسی که جدای از تحریم ها در عرصه اقتصادی هم اکنون وجود دارد، بحث نقدینگی کارآمدی سیستم مدیریتی بانک‌ها است که باید تلاش شود این نقدینگی سرگردان، به سمت تولید برود تا ما شاهد رشد و اتفاقات مثبت در این قسمت باشیم.

این نماینده مجلس افزود: یکی از مولفه های اساسی کاهش ترافیک و آلودگی‌ها در کلانشهرها، استفاده از کم هزینه ترین، سالم ترین و راحت ترین وسایل نقلیه است که در این راستا، خودروهای هیبریدی می تواند در این خصوص کمک بزرگی به کاهش آلایندگی های زیست محیطی و آلودگی هوای کلان شهرها کند؛ ولی باید اولویت برای مصارف ارزی کشور قائل شد.

وی با ذکر اینکه رفع ممنوعیت واردات خودروهای هیبریدی در اولویت است، ادامه داد: با نظام تعرفه ای، می‌توان کیفیت خودرو های داخلی را بالا برد و شاهد ایجاد رقابت سالم و شفاف بود؛ ولی وضعیت حاکم بر اقتصاد ایران باعث شده است که تصمیم ممنوعیت واردات خودرو اتخاذ شود.

تابش با ذکر اینکه ورود خودروهای هیبریدی در کنار امتیاز ویژه ای که برای ناوگان حمل و نقل شهری دارند، می‌تواند ارزش افزوده بالایی برای جامعه ایجاد کند، تاکید کرد: تصمیم ممنوعیت واردات خودرو برای وضعیت حاکم بر کشور است و بعد از عبور از بحران های به وجود آمده در اقتصاد ایران در مورد تصمیماتی که برای کوتاه مدت اتخاذ شده است، تجدید نظر انجام می‌گیرد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "احتمال تجدید نظر در ممنوعیت واردات خودرو!"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
علی
مهمان

فقط حرف و دلخوش کردن مردم…