احتمال بازگشت تعرفه واردات خودرو به نرخ سال ۹۶

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
احتمال بازگشت تعرفه واردات خودرو به نرخ سال ۹۶

عضو شورای رقابت از ساماندهی بازار خودرو ظرف یکماه آینده خبر داد و گفت: تعرفه خودروهای وارداتی باید در مدت سه ماه، به تعرفه‌های مشخص در سال ۹۶ برگردد.

ولی ملکی از ساماندهی بازار خودرو طول یک ماه آینده خبرداد و افزود: تعرفه خودروهای وارداتی که تا ۴۰ درصد افزایش یافته بود، باید در مدت سه ماه به تعرفه‌های معلوم شده در سال ۹۶ برگردد.

وی با ذکر اینکه تعرفه خودروهای وارداتی باید تا سال ۱۴۰۰، سالانه پنج درصد کاهش یابد تا در آخر به ۲۰ درصد برسد، اظهار داشت: قیمت خودروهای پایین‌تر از ۴۵ میلیون تومان با در نظر گرفتن تورم بخشی به علت کاهش کیفیت و بهره وری، نزدیک به هفت درصد افزایش خواهد یافت.

سخنگوی کمیسون صنایع و معادن و نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اختلاف قیمت خودرو بین کارخانه و بازار، به موجب هجوم سرمایه‌های سرگردان به این قسمت به وجود آمده است.

وی با تصریح بر اینکه در بازار خودرو احتکاری انجام نگرفته است، افزود: طول مدت هشت روز، دو کمپانی خودرو سازی ایران خودرو و سایپا می‌توانند روزانه دو هزار و ۵۰۰ خودرو و در کل ۲۰ هزار خودرو را تولید کنند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

4 دیدگاه ها برای "احتمال بازگشت تعرفه واردات خودرو به نرخ سال ۹۶"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
سعید
مهمان
دیگه نوشتن انتقاد کردن و حرف زدن فایده ای نداره مزدا ۳ صددرصد گرون میشه بعد امروز تیتر زدن پانزده میلیون ارزون شد خوب قیمتش تا یکماه قبل چقدر بود که الان ارزون شد متاسفانه مونتاژ کاران محترم خوب میدونن چطوری مردم ترغیب به خرید خودرو کنن و قیمتها را بالا ببرن که آخرش مردم بگن خدا پدرشان بیامرزد ماشین داشت خیلی گرون میشد جلوش گرفتن و ارزون کردن . از قدیم ندیدم می گفتن به مرگ میگیرن که مردم به تب راضی بشن . ولی متاسفانه الان به مرگ میگیرن تا مردم به ذات الریه و وبا و …… بیشتر
عباس
مهمان

به همین خیال باشیم
همش کار خودشونه و خالی کردن جیب ملت
اقا نخرید
احتکار چیه دیگه وقتی تو رسانه ملی خودشون میگن ماشینا رو انبار میکنیم
کلا شکر تو کلامت

رضا
مهمان

هر روز بدتر از دیروز

میلاد
مهمان

زهی خیال باطل
گرون تر میشه که ارزونتر نمیشه