با ترخیص قطعات قیمت‌ها کاهش می‌یابد

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
با ترخیص قطعات قیمت‌ها کاهش می‌یابد

عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو با ذکر اینکه ترخیص قطعات، شمار خودروهای ناقص را از ۴۰ هزار دستگاه به ۲۰ هزار دستگاه کاهش داده است، گفت: با ورود خودروهای جدید، قیمت کاهش می‌یابد.

محمدرضا نجفی منش گفت: شمار خودروهای ناقص موجود در پارکینگ خودروسازان کاهش یافته است، به طوری که در حال حاضر شمار این خودروها با ترخیص قطعات، از ۴۰ هزار دستگاه به ۲۰ هزار دستگاه کاهش یافته است.

عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو افزود: ورود این خودروها به بازار می‌تواند کاهش قیمت خودروها را در بازار تسریع کند، البته باید تناسبی هم بین قیمت خودروها در کارخانه با حاشیه بازار وجود داشته باشد تا حاشیه قیمتی به حداقل برسد.

وی تصریح کرد: بر این اساس، تلاش قطعه سازان در ترخیص قطعات و همکاری بیشتر با خودروسازان موجب افزایش عرضه خودروها به بازار شده و بر این اساس به نظر می‌رسد که قیمت خودرو در بازار با کاهش بیشتری همراه شود.

به گفته نجفی منش، چنانچه شورای رقابت از نرخ گذاری دست برداشته و قیمت کارخانه هم به بازار نزدیک شود، می‌توانیم با نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، شاهد کاهش بیشتر قیمت و منطقی شدن نرخ‌ها در بازار باشیم.

وی اظهار داشت: قیمت خودروها در کارخانه باید منطقی شود چون که در این صورت تولیدکنندگان ضرر و زیان می‌دهند و با کاهش تولید رو به رو خواهند شد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar