جو روانی بیشترین ضربه را به صنعت خودرو وارد کرد

پنج شنبه 8 فروردین 98 ساعت 12:54
جو روانی بیشترین ضربه را به صنعت خودرو وارد کرد

صنعت خودرو در سال ۹۷ شاهد کمترین اثر در فعالیت‌ها به خاطر تحریم‌ها بود ولی پیامدی که ناشی از تحریم‌ها و ایجاد جو روانی در دولت و ارگان‌های گوناگون ایجاد شد، بیشترین ضربه و ضرر را به صنعت خودرو وارد کرد.

شاهین خدامی قائم مقام مدیرعامل سیف خودرو با ذکر این مطلب افزود: یکی از آفت‌های مهم سال ۹۷، ابهام در تصمیم گیری‌ها، ابلاغ بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های گوناگون و جدید و ضد ونقیض بودن آن‌ها با یکدیگر و همچنین اجرایی نشدن راهکارها بود به صورتی که سال ۹۷ را در هاله‌ای از راه‌هایی که برای مواجهه با شرایط تعیین کردیم، گذراندیم.

او با اشاره به اینکه صنعت خودرو در سال ۹۷ سعی و خطاهای زیادی کرد و شاهد اتفاق‌های مهمی در این صنعت بودیم که البته به این اتفاق‌ها حق می‌دهیم ولی ای کاش منسجم‌تر عمل می‌کردیم اظهار کرد: حال با توجه سعی و خطاهای انجام شده انتظار می‌رود راه درستی برای ادامه فعالیت صنعت خودرو درسال ۹۸ تعیین شود در این بین لازم است از تغییرات بپرهیزیم تا توان برنامه ریزی داشته باشیم چون صنعت خودرو، صنعتی نیست که بدون برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت توان فعالیت در آن وجود داشته باشد.

به گفته خدامی اثرات هر تصمیمی در این صنعت نزدیک به ۶ ماه زمان می‌برد تا خود را نشان دهد پس اگر نتوان اقدام و یا برنامه ریزی انجام داد بدون قطع در بلاتکلیفی باقی خواهیم ماند.

قائم مقام مدیرعامل سیف خودرو با اشاره به اینکه با این تفاسیر، بزرگ‌ترین آفت سال پیش بلاتکلیفی در همه امور و نه تنها صنعت خودرو بوده با توجه به این که این صنعت از زمان تصمیم گیری برای ورود یک محصول به بازار بیش از یک سال و اندی زمان نیاز دارد، لازم است اقداماتی که امروز اجرایی می‌شود در محیطی پایدار انجام گیرد تا نتایج آن را شاهد باشیم.

او در انتها هم گفت: براین اساس واجب است ساختار ثابتی تعریف شده و از هرگونه سعی و خطا بپذیریم و قوانین جدید را با توجه به وضعیت فعلی مستقر کنیم تا کمترین ضرر را داشته باشیم و سال ۹۸ خودروسازان در مسیر فعالیت با کمترین مشکل رو به رو شوند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar