دلالان بازار خودرو این روزها سود را در معامله حواله می‌بینند

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
دلالان بازار خودرو این روزها سود را در معامله حواله می‌بینند

قیمت‌های خودرو در حاشیه بازار این روزها اعداد و ارقام جالب توجهی را به ثبت می‌رساند. دلالان بازار خودرو این روزها سود را در معامله حواله می‌بینند و نگاهی به سایت‌های خرید وفروش خودرو هم این ادعا را تأیید می‌کند.

نگاهی به بخش حواله‌ها در سایت‌های خرید و فروش خودرو نشان می‌دهد پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ ایران خودرو همچنان در ردیف خودروهای پرمخاطب قرار دارد و حواله این خودروها هم جزو حواله‌های پرفروش است.

اگر چه که نگاهی به لیست حواله‌های آگهی شده نشان می‌دهد اچ ۳۰ کراس اتوماتیک ایران خودرو از جمله حواله‌های پرفروش است چرا که هم اکنون حاشیه سودی معادل ۵۰ میلیون تومان دارد.

در کنار حواله‌های پرفروش تیوولی هم از جمله خودروهایی است که درخواست برای فروش آن فراوان است چون که تحویل این خودرو به خاطر ممنوعیت واردات با تأخیر همراه بوده و اگر چه سود تأخیر خوبی پرداخت شده ولی خریداران را از انتظار برای دریافت آن منصرف کرده است.

استپ وی هم به خاطر تأخیر در تحویل از جمله حواله‌هایی است که در فهرست فروش قرار دارد. اگر چه قیمت حواله‌هایی که برای فروش گذاشته شده، در خیلی از موارد دور از واقعیت است ولی به اذعان تعدادی از فروشندگان، بعضی از این حواله‌ها خرید و فروش می‌شود.

برای نمونه حواله هاوال H2 تازه وارد گروه بهمن با موعد تحویل آبان ماه که پیش پرداخت آن با ۵۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان انجام شده، هم اکنون با رقم ۱۲۰ میلیون تومانی به فروش گذاشته شده است.

در این گزارش نگاهی به حواله‌های به فروش گذاشته در سایت‌های خرید و فروش خودرو کرده‌ایم. در یکی از این آگهی‌ها حواله تیوولی ثبت نام شده در شهریور سال گذشته با موعد تحویل تیر ۹۸ به چشم می‌خورد. خریدار این خودرو با ۵۰ میلیون تومان ثبت نام هم اکنون حواله خود را با ۱۰۵ میلیون تومان به فروش گذاشته که با سود ۲۴ درصد ماهانه یک میلیون تومان به دارنده حواله پرداخت می‌شود. این عدد به معنای ۵۵ میلیون تومان سود در حواله یک خودرو است. این خودرو چهارمیلیون تومان هدیه تخفیف طرح وفاداری هم داشته و قابلیت صلح در نمایندگی‌های رامک خودرو را دارا است.

نگاهی به حواله‌های پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ ایران خودرو هم نشان از سودهای میلیونی دارد. به طوری که حواله پژو ۲۰۶ با تحویل اسفند سال جاری به قیمت ۳۲ میلیون تومان به فروش می‌رسد. دارنده این حواله ثبت نام خود را با ۱۸ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان انجام داده که سود ۱۴ میلیون تومانی برای او به همراه خواهد داشت. حواله این خودرو با موعد تحویل بهمن ما دو میلیون تومان گرانتر بوده و ۳۴ میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است.

پژو ۲۰۷ از جمله حواله‌هایی است که به وفور در لیست فروش‌های این سایت‌ها دیده می‌شود. به نظر می‌رسد از جمله حواله‌های پرسود هم باشد اگر چه که اعداد اعلامی کاملاً سلیقه‌ای است چون که برای نمونه حواله با موعد تحویل مهر ۹۷، ۴۷ میلیون تومان به فروش گذاشته شده ولی در کمی پایین‌تر از این آگهی، حواله همین خودرو با موعد تحویل مشابه ۵۵ میلیون تومان به فروش گذاشته شده است. نکته جالب در فروش حواله این خودرو این است که هرچه موعد تحویل به تأخیر انداخته می‌شود، حواله هم گران‌تر به فروش می‌رسد به طوری که حواله پژو ۲۰۷ تحویل آبان ماه ۶۵ میلیون تومان به فروش گذاشته شده است.

نگاهی به حواله‌های اچ ۳۰ کراس اتوماتیک هم خالی از لطف نیست. این خودرو که جزو پرفروش‌های سایت‌های خرید و فروش خودرویی است، از طرف فروشندگان گزینه خوبی برای سرمایه گذاری اعلام شده به طوری که با ۲۵ میلیون تومان پیش پرداخت حواله آن ۴۸ میلیون تومان برای فروش گذاشته شده که با احتساب مبلغ باقی مانده قیمت تمام شده برای متقاضی ۷۰ میلیون تومان خواهد شد در حالی که قیمت بازار این خودرو ۹۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان است.

آگهی دیگر فروش حواله این خودرو با موعد تحویل بهمن امسال ۵۷ میلیون تومانی است ولی در این میان فروشندگان منصفی هم وجود دارند به طوری که حواله اچ ۳۰ کراس با موعد تحویل خرداد سال آینده را برای فروش ۳۹ میلیون تومان گذاشته‌اند که این امر به خاطر نامشخص بودن شرایط بازار خودرو در ماه‌های پیش رو است.

برلیانس اچ ۲۳۰ تحویل شهریور با قیمت ۶۲ میلیون تومان! استپ وی که تحویل آن تیر امسال بوده با سود تأخیر ۲۷ درصدی ۸۳ میلیون تومان! و حواله هایما با موعد تحویل آذر ۹۸ با قیمت ۸۵ میلیون تومان از دیگر حواله‌های به فروش گذاشته شده در این سایت‌ها است.

آن چه از بررسی این آگهی‌ها به دست می‌آید حجم بالای فروش خودروهای ثبت نامی جدید است. این روند نشان می‌دهد یا خریداران خودرو امیدی به دریافت خودروهای ثبت نامی ندارند و در تلاش هستند سرمایه خود را با فروش حواله با سودهای میلیونی ارتقا دهند. امری که به تشدید ایجاد حاشیه سود بالا در بازار خودرو دامن زده و همه دارندگان حواله‌های خودرو را به دلالانی تبدیل کرده که با قیمت‌های سلیقه‌ای اقدام به فروش سرمایه خود کنند. در این میان دارندگان حواله هاوال از جمله کسانی هستند که به نظر می‌رسد بیشترین سود را از این آشفته بازار خواهند برد.

منبع: عصر خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar