رامک خودرو: خطوط تولید خودروی تیوولی راه اندازی شده است

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
رامک خودرو: خطوط تولید خودروی تیوولی راه اندازی شده است

عضو هیات مدیره شرکت صنعتی رامک خودرو با ذکر این که خطوط تولید خودروی تیوولی راه اندازی شده و تمام تجهیزات نصب شده است، گفت: طبق برنامه ریزی انجام گرفته، دی ماه امسال تولید آزمایشی این خودرو شروع و از اسفند ماه تیوولی تولید داخل به تولید انبوه رسیده و عرضه خواهد شد ضمن آن که بعد از آن دو مدل دیگر از محصولات سانگ یانگ هم در کشور تولید خواهد شد.

عضو هیات مدیره شرکت صنعتی رامک خودرو از برنامه ریزی برای ساخت داخل کردن خودروی تیوولی تا پایان سال جاری خبر داد.

جواد آدینه در جلسه خبری، اظهار کرد: سال پیش قرارداد تولید سه مدل خودروی سواری در ایران با کمپانی سانگ یانگ کره جنوبی منعقد شد که مدت زمان آن هم هفت ساله است.

عضو هیات مدیره شرکت صنعتی رامک خودرو ادامه داد: تیوولی تولید داخل به طور میانگین ۳۵ درصد ارزان تر از نمونه وارداتی آن عرضه خواهد شد.

وی افزود: ما در حال حاضر در وضعیت جنگ اقتصادی قرار داریم. با ممنوع شدن واردات خودرو و همچنین کمبود منابع ارزی کشور باید بر توان تولید داخل متمرکز شویم که این طرح هم در همین راستا است.

آدینه با ذکر اینکه قطعا تامین قطعات لازم برای تولید خودرو در ایران در وضعیت تحریم مشکل خواهد بود، تصریح کرد: با این حال تدابیری اتخاذ شده که به طور مرتب قطعات مورد نیاز را وارد کرده و هدف تولید داخل را محقق کنیم.

وی در جواب به سوالی در خصوص علت عقب اقتادن بعضی تعهدات این شرکت و عدم تحویل خودروهای فروخته شده به متقاضیان، اظهار کرد: از تیر ماه پارسال واردات خودرو به طور مستقیم و غیر مستقیم ممنوع شد که به همین علت موفق به واردات خودرو و عمل به تعهدات نشدیم. با این حال در هر وضعیتی ولو با تاخیر به تعهدات خود عمل کرده و خسارت متقاضیان را پرداخت خواهیم کرد.

علی عزیزی مدیرعامل رامک خودرو هم در جواب به سوالی در مورد چگونگی عمل به تعهدات این شرکت و تحویل خودروهای پیش فروش شده به متقاضیان، اظهار کرد: طبق ماده شش آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو، اگر به دلیل شرایط فورس ماژور که ممنوعیت واردات هم از جمله آن است امکان واردات خودرو وجود نداشته باشد، عرضه کننده خودرو می‌تواند قرارداد را تا زمان رفع شرایط فورس ماژور، معلق کند.

وی ادامه داد: در این شرایط پیش خریداران تیوولی می‌توانند از خرید خودرو انصراف داده و پول پرداختی را با سود مشارکت آن پس بگیرند. راه دیگر آن است که متقاضیان قرارداد متمم آماده شده را امضا و تیوولی تولید داخل دریافت کنند. راه سوم این است که قرارداد فروش خودرو تا زمان رفع شدن ممنوعیت واردات خودرو، همچنان معلق بماند و بعد از آن به تعهدات عمل شود.

غفوریان دیگر عضو هیات مدیره گروه صنعتی رامک خودرو هم در جواب به پرسشی در خصوص این که خودروهای وارد شده با ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی با چه قیمتی عرضه خواهند شد، اظهار کرد: هنوز هیچ کدام از این خودروها وارد کشور نشده است. بعد از ورود این خودروها متناسب با همان نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی قیمت گذاری و به ترتیب اولویت ثبت نام، تحویل پیش خریداران خواهد شد.

وی گفت: با توجه به برنامه‌ای که از سال پیش برای ساخت داخل کردن خودروی تیوولی داشتیم از برهه‌ای در قراردادها یاد شد که تیوولی عرضه شده یا وارداتی و یا تولید داخل خواهد بود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

3 دیدگاه ها برای "رامک خودرو: خطوط تولید خودروی تیوولی راه اندازی شده است"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
حمید
مهمان

ساخت تیولی در ایران جوک ساله

محمدعلی نصرازادانی
مهمان

سلام. من هم یکی از ثبت نام کنندگان تیولی هستم. باید انصاف داشت و مقصر شرایط پیش امده را بی کفایتی مدیران رامک خودرو ندانیم. من اطمینان دارم که مدیران خودرو با تدبیر خود رضایت مشتریان خود را جلب خواهند کرد اگر چه در مدت زمان بیشتر از مهلت تعهد شده باشد. باید صبوری کرد و تشویق انها برای انجام تعهدات. گر صبر باشد نوبت ظفر اید. نصرازادانی

رسواگر
مهمان
نماینده گی خودرو وقتی آنقدر ناتوان و بدبخت است که نمیتواند قبل از دریافت پیش پرداخت با سرمایه خود اقدام به واردات خودرو که در آینده میخواهد پیش فروش کند اقدام نماید تحت چه عنوان و با چه سرمایه ای اقدام به دریافت پول از مشتری کرده است اگر بهمین راحتی است که با جیب خالی هر ننه قمری میتواند بدون توانایی و بدون سرمایه ازخود نماینده گی تاسیس کند چه خوب است همه بیکاران بروند نماینده گی بزنند . اینها تمام نتیجه وجود روابط است که یک نفر با جیب خالی میتواند جیبش را با سرمایه مردم پر کند… بیشتر