فروش رنو در ایران به صفر خواهد رسید

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
فروش رنو در ایران  به صفر خواهد رسید

کمپانی خودرو سازی فرانسوی رنو با وجود اینکه با آمریکا روابط تجاری ندارد، از بیم تحریم های ترامپ علیه ایران در نیمه دوم امسال فروشش را در کشورمان به صفر خواهد رساند.

به گزارش «بلومبرگ»، کمپانی خودروسازی فرانسوی رنو با وجود اینکه هیچ خوردویی برای فروش در آمریکا ندارد، نگران تحریم‌های ترامپ علیه ایران است.

روز جمعه «تیری بولور» مدیر اجرایی رنو در جریان یک کنفرانس اعلام کرد: احتمالا عملیات‌ها در ایران به تبعیت از تحریم های آمریکا متوقف خواهد شد. ما در پی فرصت‌های تازه تجاری هستیم. به ویژه در آفریقا که این فرصت ها به شدت در حال رشد است و می‌تواند فقدان فرصت‌هایی که در ایران داشتیم را جبران کند.

بر اساس این گزارش، «کارلوس گوسن» مدیرعامل رنو گفت که این کمپانی خودروسازی گزینه هایش را دست کم برای حفظ بخش اندکی از حضورش در خاورمیانه مانند کاری که در دوره قبل تحریم ها علیه ایران کرده بود، بررسی می‌کند.

به گزارش «بلومبرگ»، رنو سال پیش توافقی را با سازمان توسعه و نوآوری صنایع ایران و گروه نگین خوردو برای توسعه ۷۵ درصدی تولید محلی امضا کرد. این کمپانی هنوز ساخت یا سرمایه گذاری تحت این توافق را شروع نکرده بود.

بر اساس این گزارش، دولت آمریکا ماه گذشته درخواست فرانسه برای اعطای معافیت از تحریم برای کمپانی‌هایش را رد کرد. حتی کمپانی‌هایی که هیچ روابط تجاری با آمریکا ندارند هم کار کردن در ایران را به علت مساله تامین مالی پروژه ها از طریق سیستم بانکی مشکل می‌دانند.

ماه گذشته کمپانی پژو گفته بود کار کردن و توسعه امور در ایران به طور کلی به علت مشکلات بانکی کار بسیار دشواری است. ولی با خروج آمریکا از توافق هسته‌ای این امر غیرممکن شده است.

«کلوتیلد دلبوس» مدیر مالی رنو گفت: در نیمه اول سال فروش رنو در ایران ده درصد کاهش یافت و فروش رنو در ایران در نیمه دوم به صفر خواهد رسید.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar