فروش رنو در ایران نصف شد!

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
فروش رنو در ایران نصف شد!

کمپانی خودروسازی رنو فرانسه اعلام کرد در ششمین ماه سال جاری میلادی ۵۵۸۱ دستگاه از خودروهای خود را روانه بازار ایران کرده است.

فروش رنو فرانسه به ایران در این ماه نسبت به مدت مشابه سال پیش یعنی ژوئن ۲۰۱۷ افت ۵۳ درصدی داشته است. رنو در ژوئن سال پیش ۱۲۰۴۸ دستگاه از محصولات خود را روانه بازار ایران کرده بود.

به دنبال خروج آمریکا از توافق هسته ای و اعلام بازگشت تحریم ها علیه ایران فروش این کمپانی خودروساز فرانسوی در بازار ایران رو به کاهش گذاشته است. این گروه فرانسوی اعلام کرده است از تحریم های آمریکا علیه ایران پیروی خواهد کرد.

بر این اساس کل فروش رنو به ایران در ۶ ماهه ۲۰۱۸ هم نسبت به مدت مشابه سال پیش افت ۱۰ درصدی داشته و به ۶۱۳۵۴ دستگاه رسیده است. در مدت مشابه سال ۲۰۱۷ فروش رنو در ایران ۶۸۳۶۵ دستگاه اعلام شده بود.

 رنو در سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۶۲ هزار و ۷۹ دستگاه از محصولات خود را روانه بازار ایران کرد. فروش رنو فرانسه به ایران در این سال نسبت به سال قبل از آن رشد ۴۹.۳ درصدی داشت. فروش رنو به ایران در سال ۲۰۱۶ هم نسبت به سال قبل از آن رشد ۱۱۰ درصدی داشت و به ۱۰۸۵۳۶ دستگاه رسید.

 رنو در سال ۲۰۱۵ بالغ بر ۵۱۵۰۰، در سال ۲۰۱۴ بالغ بر ۳۳ هزار دستگاه و در سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۳۹ هزار و ۶۰۰ دستگاه از محصولات خود را به ایران فروخته بود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar