مافیای خودرو و لزوم برخورد با آنها

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
مافیای خودرو و لزوم برخورد با آنها

بعد از دستگیری اخلالگران بازار ارز، وقت آن فرا رسیده با کسانی که پراید ۲۲ میلیون تومانی را ۴۵ میلیون تومان می‌فروشند برخورد صورت گیرد.

یکی از اخبار قابل توجه اقتصادی امروز به موضوع جهش قیمت پیشنهادی بعضی خودروهای داخلی مربوط می‌شود. همزمان با کاهش ۳۳ درصدی معاملات مسکن، روند جهش بی‌سابقهٔ قیمت خودرو شروع شد. ظاهراً نوسان گیران با آگاهی از این که بازار مسکن در ورطهٔ رکود قرار گرفته، سرمایه‌های خود را به بازار خودرو آورده‌اند. تکنیک آنها هم این است که برای القای گرانی آینده خودرو، آگهی‌های نجومی ارائه می‌دهند. مثلاً قیمت پراید ۲۲ میلیون تومانی را ۴۵ میلیون تومان تعیین کرده‌اند. یک نمایندهٔ مجلس هم از وجود مافیای خودرو و لزوم برخورد با آنها سخن گفته است.

پراید ۲۲ میلیونی را ۴۰ میلیون نخرید!

عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، مشکلات موجود در ترخیص قطعات خودرو، مافیای دلالان و هجوم مردم برای خرید را از عوامل گرانی خودرو دانست و گفت: پراید توسط کارخانه با قیمت ۲۲ میلیون تومان وارد بازار می‌شود ولی در این میان مافیای دلالان ۲۳ میلیون تومان یعنی رقمی بیشتر از کارخانه با این همه کارگر، سود می‌برند. اکبریان در مورد مشکلات ترخیص کالا از گمرک اظهار کرد: مدیر یک شرکت به بنده مراجعه و اعلام کرده که دو هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد؛ هزار میلیارد تومان مواد اولیه هم دارد که برای ترخیص آن باید ۲۰۰ میلیارد تومان به گمرک بپردازد؛ برای ترخیص با توجه به طلبی که از دولت دارد از معاون نخست رئیس جمهور دستور گرفته تا این مواد اولیه وارد شود ولی گمرک آن را ترخیص نمی‌کند.

وی افزود: این نشان می‌دهد که در کشور مافیا وجود دارد و لازم است با آن برخورد شود، چرا گروهی که از دولت دو هزار میلیارد تومان طلب دارد گمرک تهاتر ۲۰۰ میلیاردی را قبول نمی‌کند، مجلس هم این قانون را تصویب کرده است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar