کمپانی مزدا هم ایران را ترک کرد

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
کمپانی مزدا هم ایران را ترک کرد

معاون فروش بهمن موتور گفت: به منظور توسعه محصول، آیتم های زیادی دخیل هستند مانند توان زیرساختی شرکت و موافقت برند اصلی و ... و نمی توان تنها با یکی از این دو آیتم دست به سرمایه گذاری بزرگ زد.

حمید رضا علیزاده، با ذکر این مطلب گفت: حتی چنانچه توان تولید ۲۱۲ هزار دستگاه مزدا ۳ در سال را می داشتیم، گروه مادر به ما قطعات نمی داد تا این مهم تحقق یابد.

وی ادامه داد: توسعه تولید یک محصول نیاز به زیرساخت های زیادی دارد و در اصل خواستن گروه مادر که در مورد فعلی، یعنی کمپانی مزدای ژاپن خیلی مهم تر از خواستن ما است.

معاون فروش بهمن موتور ذکر کرد: وقتی شریک تجاری ما موافقت کند تازه ما باید یک سرمایه گذاری بسیار زیاد برای تغییر خط تولید خود انجام دهیم یعنی کاری کنیم که خط تولید ما بتواند به جای تولید مثلا ۵۰ دستگاه مزدا، ۱۰۰۰ دستگاه تولید کند که این کار راحتی نیست.

وی با اشاره به برنامه کمپانی مزدای ژاپن برای از رده خارج کردن مزدا ۳ از چرخه تولید خود گفت: گروه بهمن یا هر گروه دیگری زمانی حاضر می شود روی تولید و توسعه محصولی سرمایه گذاری بزرگ انجام دهد که حداقل ۱۰ سال بتواند محصول فوق را تولید و عرضه کند که مزدا ۳ این شرایط را ندارد.

علیزاده با اشاره به ورود ۲۱۲ هزار نفر برای خرید مزدا ۳ در سامانه خرید خودرو تصریح کرد: حتی اگر می توانستیم این شمار خودرو را تولید کنیم، کمپانی مزدا به ما قطعه لازم را نمی داد و شما بدانید که رابطه همکاری ما و مزدای ژاپن برای تولید قطع شده است و این کمپانی به بهانه تحریم ها از ایران خارج شد.

وی در مورد جایگزین های مزدا ۳ در سبد بهمن موتور گفت: ما برند هاوال و اف.ای.دبلیو را توسعه داده ایم و چند برند دیگر هم همکار ما هستند و مزدا ۳ با توافقات دو طرف، سهم زیادی در سبد بهمن نداشت ولی همین تولید اندک از ابتدای سال تا به حال نسبت به هدف گذاری گروه، ۵۰ درصد افت کرده است.

منبع: پرشین خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar