افزایش قیمت خودرو بازارهای موازی را نیز درگیر کرده است

دوشنبه 13 خرداد 98 ساعت 10:54
افزایش قیمت خودرو بازارهای موازی را نیز درگیر کرده است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: متاسفانه افزایش قیمت خودرو بازارهای موازی را هم درگیر کرده، از اینرو دستگاه‌های نظارتی باید دقت بیشتری داشته باشند.

محمد عزیزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، از نوسان قیمت‌ها در بازار خودرو انتقاد کرد و اظهار داشت: دولت در وضعیت کنونی که بازار ملتهب شده باید در تنظیم قیمت‌ها دقت بیشتری داشته باشد.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس با ذکر اینکه تفاوت نرخ خودرو در کارخانه و بازار موید حضور پُررنگ دلالان است، افزود: دولت باید با تشدید نظارت‌ها هر نوع گران‌فروشی خودرو را به مثابه تقلب در معامله مورد برخورد قرار دهد چون بی توجهی به این موارد خود چراغ سبزی به گرانی‌های دیگر است.

وی با تاکید بر اینکه در اقتصاد همه مؤلفه‌ها به هم مرتبط هستند، تصریح کرد: گرانی خودرو و مسکن می‌تواند تنشی به اقتصاد تحمیل کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با ذکر اینکه اقدام نسبتاً مفیدی که در مورد تنظیم بازار انجام گرفت عدم امکان درج قیمت در سایت‌های آنلاین خرید و فروش بود، گفت: اگرچه این اقدام در مورد مسکن و خودرو مناسب بود ولی دولت باید بداند که کافی نیست چون قیمت گذاری‌های سلیقه‌ای می‌تواند در خارج از فضای مجازی هم انجام بگیرد.

عزیزی با تاکید بر اینکه قیمت خودرو باید با ورود دولت به خصوص وزارت صمت به سمت واقعی شدن حرکت کند، تصریح کرد: متاسفانه رشد قیمت خودرو بازارهای موازی را هم درگیر کرده، از این رو دستگاه‌های نظارتی باید دقت بیشتری داشته باشند.

وی با ذکر اینکه دولت برای ساماندهی بخش‌های گوناگون اقتصادی باید به ارتباط زنجیره وار آن‌ها دقت کند، گفت: دولت باید بداند هر اقدامی در هر یک از بازارها اگر نسنجیده باشد دیگر بخش‌ها را هم درگیر تلاطم قیمتی خواهد کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یادآور شد: در مورد بازار خودرو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بارها نشست‌های تخصصی با تیم اقتصادی دولت داشته و اکنون هم در تلاش برای واقعی کردن قیمت‌ها در این بازار هستیم.

فارس

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar