رشد ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصدی قیمت خودرو قابل قبول نیست

یکشنبه 2 تیر 98 ساعت 14:31
رشد 200 تا 300 درصدی قیمت خودرو قابل قبول نیست

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با ذکر اینکه افزایش ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصدی قیمت خودرو منطقی نیست، گفت: دلایل منطقی برای ماندن خودروهای ناقص کف کارخانجات وجود دارد و خودروساز دست به دپو نمی‌زند.

سید تقی کبیری در مورد خودروهای ناقص کف کارخانجات و شائبه احتکار و دپو در خودروسازی‌ها گفت: موضوع احتکار و انبار خودرو در خودروسازی‌ها اصلاً قابل قبول و منطقی نیست و وجود خودروهای ناقص به معنی احتکار نیست، دسته‌ای از دلایل منطقی برای ماندن خودروهای ناقص کف کارخانجات وجود دارد و خودروساز دست به دپو نمی‌زند.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی افزود: این مسئله قابل قبول است که خودروساز قادر به تأمین بعضی قطعات نیست و لازم است در این مسیر وزارت صنعت، معدن و تجارت بیش از گذشته این صنعت را مورد حمایت خود قرار دهد.

کبیری در مورد دلایل افزایش قیمت خودرو اظهار داشت: گرانی ارز، مواد اولیه و قطعات و افزایش هزینه و قیمت تمام‌ شده خودرو بخشی از دلایل افزایش قیمت خودرو هستند که البته می‌توان با مدیریت صحیح، با افزایش قیمت طبیعی خودرو رو به رو بود. هچنین نقدینگی وارد شده به بازار خودرو و حضور دلالان مسائلی هستند که یقیناً در افزایش قیمت خودرو مؤثر می‌باشند، ولی وقتی فضای مدیریتی به سمتی می‌رود که نقدینگی به آسانی به بازار خودرو وارد می‌شود و آثار مخرب خود را برجا می‌گذارد، این موضوع هم قابل توجه و بررسی است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: افزایش ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصدی قیمت خودرو منطقی نیست و با مدیریت‌های بهتر، شاهد افزایش قیمت‌های اینچنینی نمی‌بودیم.

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar