شورای رقابت شرایط بازار خودرو را بهتر نمی‎کند

سه شنبه 4 تیر 98 ساعت 12:41
شورای رقابت شرایط بازار خودرو را بهتر نمی‎کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: تعیین قیمت از طرف شورای رقابت هم شرایط بازار خودرو را بهتر نمی‎کند، از این رو باید در جهت افزایش تولید وارد عمل شد و اقدامات اساسی را در این راستا انجام داد.

سیدجواد حسینی‎کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه شورای رقابت چه زمانی در جهت تعیین قیمت‎های جدید خودرو وارد عمل خواهد شد، اظهارکرد: تصمیم بر این اساس است که تا زمانی که نشست شورای رقابت برگزار شود، قیمت‎ها از طریق سازمان حمایت از مصرف‎کنندگان اعلام شود.

وی تصریح کرد: در وضعیت کنونی اگر ما قصه حاشیه بازار را در خصوص قیمت خودرو حذف کنیم تفاوت بین قیمت تمام شده و آن قیمتی که در بازار تعیین می‎شود بیش از این خواهد بود و بازار سیاه ویژه‎ای شکل می‎گیرد، اقدام حاشیه بازار برای این بود که سود به جیب دلالان نرود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآوری کرد: رویکرد وزارت صنعت در خصوص ایجاد حاشیه بازار اقدامی منطقی است ولی ما باید در جهت افزایش تولید هم وارد عمل شویم ،چون که تا زمانی که ما تولید را بالا نبریم نمی‎توانیم پاسخگوی ۶ میلیون متقاضی خودرو باشیم.

حسینی‎کیا تاکید کرد: اگر ما پاسخگوی متقاضیان بازار خودرو نباشیم عملا در جهت کنترل قیمت خودرو نمی‎توانیم اقدامی انجام دهیم چون که در شرایط کنونی نقدینگی جامعه به سمت خودرو سوق پیدا کرده و تا زمانی که این نقدینگی مدیریت نشود شرایط به همین منوال است.

وی گفت: شورای رقابت تنها در راستای تعیین قیمت پایه تاثیرگذار است  و در روزهای آینده نشست این شورا برگزار می‎شو؛د اما این نشست مشکل بازار خودرو را حل نمی‎کند و در نهایت کمی قیمت خودرو بالا و پایین می‏شود، اما در بازار اتفاق خاصی رخ نمی‏دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تا زمانی که نقدینگی به سمت بازار خودرو است هرچقدر عرضه هم انجام بگیرد باز هم مردم خریدار هستند . با شرایط فعلی بازار خودرو باید در جهت افزایش تولید وارد عمل شد و اقدامات لازم را در جهت مقابله با سودجویان و دلالان این عرصه انجام داد.

حسینی‎کیا تصریح کرد: شرایطی که امروز در بازار خودرو وجود دارد نیازمند یک مدیریت کارآمد و برنامه مشخص است تا بتوان میان میزان عرضه و تقاضا و ارتباط این موضوع با تولید رابطه‎ای متعادل ایجاد کرد.

خبر فوری

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar