کاهش قیمت چند میلیون تومانی خودروهای داخلی

بروزرسانی در: یکشنبه 2 تیر 98 ساعت 13:17
کاهش قیمت چند میلیون تومانی خودروهای داخلی

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو گفت: کاهش نسبی قیمت ارز و اخباری مبنی بر تکمیل خودروهای ناقص مانده کف کارخانجات و عرضه آنها به مشتریان، عوامل اصلی کاهش قیمت چند میلیون تومانی خودروهای داخلی است.

«سعید موتمنی»  افزود: قیمت خودروهای داخلی روز پیش با کاهشی در حد یکی دو میلیون تومان رو به رو شد، ولی در عمل خریداری وجود ندارد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو گفت: به طور مثال دیروز قیمت پژو ۴۰۵ به ۸۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ به ۸۵ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ نزدیک به ۴۵ میلیون تومان، پراید ۱۱۱ نزدیک به ۴۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سمند ۸۵ میلیون تومان اعلام شد، با این حال در عمل خریداری وجود ندارد.

وی ادامه داد: اگر خریداران عجله نداشته باشند، می‌توانند با چانه زنی همین خودروها را با قیمت‌هایی مناسب‌تر خرید کنند.

موتمنی یادآور شد: موج قیمت‌های کاذبی که اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت امسال ایجاد شده بود، عده‌ای را تحریک کرد تا سرمایه‌ها و پول‌های مازاد خود را وارد این بازار کنند که به نابسامانی‌ها در بازار دامن زد.

به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران، کاهش نسبی نرخ ارز در روزهای اخیر از یک طرف و ثبات نسبی قیمت‌ها موجب شده تا عده‌ای که به قصد بورس بازی و کسب سود پول‌های خود را وارد این بازار کرده بودند، کم کم به خروج خودروهای موجود در پارکینگ‌ها و فروش آنها اقدام کنند.

وی ادامه داد: پخش گزارش‌های گوناگون از پارکینگ خودروسازان و خودروهای ناقص مانده در اخبار و خبرهایی مبنی بر رفع نقصی این خودروها و عرضه آنها به مشتریان هم موجب شده تا بورس بازان با پیش بینی کاهش بیشتر قیمت‌ها، در تصمیم خود مبنی بر عرضه خودروهای در پارکینگ مانده تعجیل کنند.

موتمنی تاکید کرد: وقتی عرضه خودرو به میزان کافی به بازار انجام شود، کاهش بیش از پیش قیمت‌ها را شاهد خواهیم بود.

وی همچنین نسبت به انتشار بعضی اخبار مثل اعلام قیمت تمام شده بعضی خودروها از طرف مسئولان یا نمایندگان مجلس، همچنین ورشکستگی شرکت‌هایی که پول‌هایی از مردم گرفته بودند انتقاد کرد و گفت: این گونه اخبار با ایجاد موج منفی، بر التهاب بازار می‌افزاید.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو به تاکید روز پیش نهادهای نظارتی بر لزوم شفاف سازی قیمت‌ها و نظارت بر بازار انحصاری خودرو اشاره کرد و گفت: این شفاف سازی ها و نظارت‌ها باید باشد تا بازار تحریک و آشفته نشود.

ایرنا

عده‌ای با زدوبند قیمت خودرو را افزایش دادند

سایپا باعث کاهش قیمت خودروهای داخلی شد

واردات خودروهای دست دوم یک راه حل برای کنترل قیمت

تعیین قیمت روزانه فروش‌های فوری خودروسازان ممنوع شد

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

3 دیدگاه ها برای "کاهش قیمت چند میلیون تومانی خودروهای داخلی"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
سام
مهمان
من مصرف کننده هستم و قصد خرید دارم ولی فعلا صبر کردم و اگه قیمت ها پایین نیاد هیچ وقت پولی رو که با زحمت به دست آوردم بابت محصولات بی کیفیت سایپا و ایران خودرو با این قیمت های نجومی هدر نمیدم، اینو به تمام سودا گرا و کسانی که به قصد کسب سود و منفعت خودرو خریدن و نشستن که اتفاق های عجیبی بیفته خدمتتون عرض می کنم من و امثال من هیچوقت سمت خرید ماشین با این قیمت های کاذب نمیریم و مطمئن باشید به زودی مجبور میشید ماشین های احتکار شده رو با قیمتی خیلی کمتر… بیشتر
سامیار
مهمان

بزرگترین خیانت به خودمون و خونواده هامونه
نه امنیت داره
نه کیفیت داره
آلودهگی هوا هم درصد زیادش برای همین لگن های بی کیفیته
پول اضافه تو دهشکم بی پدرای از خدا بی خبر ریختنه
یعنی باید از شکم خودتو زن و بچت بزنی پراید ۷ میلیونیو با منت ۵۰ بدن بهمون
ای خدااااااااااااااااااااااااااااااا
سرنگون کن

Reza
مهمان

٣٠ میلیون گران شد و ۴ میلیون اومد پایین خدارا شکر ارزان شد حمله کنید بخرید