از پرداخت کردن پول بدون اخذ فاکتور رسمی خودداری فرمایید

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
از پرداخت کردن پول بدون اخذ فاکتور رسمی خودداری فرمایید

نماینده رسمی یک خودروساز مسئول است فاکتور فروش رسمی برای خودرو صادر کند و این فاکتور باید با قیمتی که متقاضی پرداخت کرده و نه قیمت غیر واقعی، صادر شود.

عبدالله بابایی کارشناس صنعت و بازار خودرو با ذکر مطلب فوق گفت: در مورد قیمت خودروهای حاضر در نمایندگی ها و بازار دو نکته پایه ای وجود دارد که باید به آن توجه شود. اول اینکه اگر محصول یک خودروسازی در نمایندگی مجوز دار و تابلو دار برند مربوطه عرضه شود قیمت آن به دست شرکت مادر تعیین شده و قیمت ثانویه برای آن ممکن نخواهد بود.

وی ادامه داد: تحت هیچ عنوانی نماینده رسمی خودروسازان نمی توانند قیمتی خارج از چهارچوب اعلام شده را به مردم اعلام و از ایشان طلب کنند.

این کارشناس بازار خودرو تصریح کرد: نکته دوم در بحث قیمت خودرو در بازار، مساله بازارهای مویرگی است که کاملا از بحث نمایندگی تفاوت داشته و مسیر کاملا تغییر می کند. شما در بازار مویرگی می توانید از قیمت کارخانه پایین تر و گران تر خودروهای خود را بفروشید و این غیر قانونی نیست و این تغییر قیمت به علت بالا رفتن و یا پایین آمدن تقاضا در بازار، رخ می دهد.

وی تاکید کرد: ما نمی توانیم افرادی را در بازارهای موازی و مویرگی محدود کنیم و حکم دهیم که قیمت این بازارها هم باید با قیمت کارخانه مساوی باشد.

بابایی افزود: علت حاشیه خیلی زیاد بازار خودرو، بی تردید به قیمت گذاری دستوری خودرو بر می گردد و نوع قیمت گذاری فعلی باعث بروز مشکلات در بازارهای موازی شده است.

این کارشناس صنعت خودرو با اشاره به این مطلب که اگر قیمت گذاری آزاد شود، خودروساز می تواند حاشیه بازار را بالانس کند و با مدیریت قیمت کارخانه، حاشیه ها را کاهش دهد، متذکر شد: ولی؛ زمانی که قیمت گذاری در دست خودروساز نباشد، بازار تعیین کننده قیمت خواهد شد چون عرضه و تقاضا در این مدل قیمت گذاری نقش پایه ای را بازی می کند.

خریداران خودرو عجله نکنند!

این کارشناس بازار خودرو با انتقاد از رفتار جامعه در بازار خودروهای داخلی و وارداتی گفت: متاسفانه خریداران بازار خودرو عجول هستند و همین رفتار عجولانه موجب سو استفاده بازارهای مویرگی برای افزایش بسیار زیاد خودرو می شود.

وی افزود: راه حل مردمی که نیاز به خرید خودرو دارند این است که به جای عجله کردن و خرید خودرو از بازارهای مویرگی، پیش فروش ها را انتخاب کرده و یک تا دو ماه تحمل کنند تا هم قیمت واقعی را پرداخت کرده و هم حاشیه بازار زیاد نشود.

بابایی تاکید کرد: البته در بین مردم افرادی هستند که عجول بوده و تصمیم دارند در همان لحظه خودروی مورد نظر را خریداری و استفاده کنند که این موضوع سبب می شود قیمت خیلی بالاتری نسبت به قیمت کارخانه و نماینده پرداخت کنند و این مشکل زاییده رفتار خودشان است و کارخانه مسئولیتی در قبال تصمیم ایشان ندارد.

وی در پایان یادآوری کرد: وقتی که متقاضیان اندکی تفکر را چاشنی تامل کنند، مطمئن باشید که همه مشکلات بازار خودرو از نظر افزایش قیمت حل خواهد شد و خریداران هم می توانند با اعتماد بیشتر و با پرداخت کمتری صاحب خودروی مورد نظر خود شوند.

منبع: پرشین خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "از پرداخت کردن پول بدون اخذ فاکتور رسمی خودداری فرمایید"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
افشین
مهمان
خودرو پیدا نمیشه ملت بخرن بعد اینا میان میگن ملت هجوم اوردن و نقدینگی شون رو وارد بازار خودرو کردن وقتی شما خودرویی نمیدی بیرون ملت از دلال خودرو خریده که اینجوری شده اینا میخان خودرو رو گرون کنن روشون نمیشه دلالاشونو وارد بازار کردن و دلالا به بهانه تحریم قیمت خودروهارو کلی بردن بالا تا شوک بهش وارد شه تا ملت فکر کنن میخاد گرون شه و هجوم بیارن بخرن اینجوری هم کلی از خودروهاشون به هر قیمتی که خودشون تعیین میکنن و توسط دلالاشون زود به فروش میره و هم به بهانه تولید بیشتر و پاسخگویی به نیاز… بیشتر