استراتژی جدید سایپا توسعه پلتفرم پراید و تیبا است

دوشنبه 21 آبان 97 ساعت 12:11
استراتژی جدید سایپا توسعه پلتفرم پراید و تیبا است

مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا استراتژی این شرکت خودروسازی را توسعه پلتفرم پراید و تیبا اعلام کرد و گفت: هم اکنون برای تولید خودروهایی که عمدتاً سی کی دی بودند با محدودیت رو به رو هستیم و تولید خودروهایی که درصد ساخت بالایی دارند اگرچه دشوار است، ولی همچنان ادامه خواهد داشت.

محمدرضا سروش در حاشیه افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات با ذکر این مطلب گفت: استراتژی گروه، توسعه پلتفرم پراید و تیبا است تا این خودروها با عمق ساخت داخل بالایی تولید شوند و برای باقی مانده قطعاتی که از طریق خارجی تأمین می‌شود هم برنامه ریزی خواهیم کرد.

وی در خصوص تأخیر در زمان تحویل خودروهای ثبت نامی هم اظهار کرد: با توجه به محدودیتی که خارج از اراده گروه بوده باید تعهدات تمامی متقاضیان به طوری که مازاد موجودی سی کی دی وجود داشته باشد، فیصله داده شود.

سروش ادامه داد: براین اساس پیشنهادهای گوناگونی به متقاضیان داده شده تا در شرایط و علاقمندی موجود این موضوع به نتیجه معلومی برسد.

مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا در ادامه در خصوص پیش فروش‌های جدید و توان تأمین گروه برای پاسخگویی به این تعهدات هم اظهار کرد: پیش فروش‌های جدید بر اساس محصولات قابل تولید پراید و تیبا بوده و بیشتر آن‌ها هم براساس مجوز مراجع ذیصلاح دولتی انجام شده است.

سروش شمار خودروهای کف کارخانه را کمتر از ۳۰ هزار خودرو اعلام و تصریح کرد: این میزان خودرو بر اساس محدودیت‌های به وجود آمده افزایش یافت و البته درصد قطعات خارجی بر روی خودروها متفاوت است و این نیازمندی به قطعات بر روی دو خودروی تیبا و پراید که درصد ساخت داخل بالایی دارد کمتر است که برای ادامه تولید آن نیاز به برنامه ریزی وجود دارد.

وی افزود: هم اکنون در محیط حقوقی تغییراتی ایجاد شده و باید قابلیت تطییق یا محیط جدید حقوقی را داشته باشیم که این تغییر و تحولات در قیمت و شیوه تأمین مؤثر بوده ولی همکاران متعهد هستند با حداکثر تلاش به تعهدات خود پاسخگو باشند.

مدیرعامل سایپا در خصوص مفهوم داخلی سازی قطعات و کوییک که عنوان خودروی تمام داخلی را یدک می‌کشد هم اظهار کرد: این یک موضوع مفهمومی است و در مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا طراحی شده و یک پلتفرم داخلی شناخته می‌شود که جزو افتخارات این گروه است و برای تأمین قطعات مورد نیاز هم با شرکای خود همکاری می‌کنیم تا مجموعه قطعاتی با قیمت مناسب داشته باشیم. هم اکنون هیچ گروه خودروسازی نیست که همه قطعات را در داخل کشور تولید کند.

به همین خاطر در سایپا برای تأمین بخشی از قطعات به واسطه قیمت تمام شده پایین‌تر ناچار به همکاری با گروه‌های خارجی هستیم که با وجود محدودیت‌ها دچار مشکل می‌شویم. پس این که تمامی قطعات صد درصد داخلی باشد، امکانپذیر نیست.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar