اصرار به همکاری با فرانسوی‌ها در صنعت خودرو به آفتی تبدیل شده است

دوشنبه 3 تیر 98 ساعت 15:22
اصرار به همکاری با فرانسوی‌ها در صنعت خودرو به آفتی تبدیل شده است

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت عقیده دارد اصرار به همکاری با فرانسوی‌ها در صنعت خودروسازی به آفتی تبدیل شده است و خودروسازان باید سبد همکاری‌ها را گسترش دهند.

فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت  در خصوص بعضی ادعاها مبنی بر اینکه خودروسازان داخلی بیشتر تمایل دارند با فرانسوی‌ها همکاری کنند تا کمپانی‌های کره‌ای و ژاپنی، گفت: هرچند ما پیش از این هم با ژاپن و کره همکاری‌هایی داشتیم ولی اصرار به همکاری با فرانسوی‌ها به آفتی تبدیل شده است، در واقع تک source(منبع) شدن برای صنعت آسیب‌زا است.

خودروسازان داخلی باید سبد گسترده‌ای برای همکاری داشته باشند و سهم داخلی‌سازی کمپانی‌های خودروسازی خارجی را گسترش دهند. در صورت تحقق این مهم مشکلات و موانع صنعت خودروسازی از بین می‌رود

وی افزود: خودروسازان داخلی باید سبد گسترده‌ای برای همکاری داشته باشند و سهم داخلی‌سازی کمپانی‌های خودروسازی خارجی را گسترش دهند. در صورت تحقق این مهم مشکلات و موانع صنعت خودروسازی از بین می‌رود.

معاون امور صنایع وزارت صمت اظهار کرد: خودروسازان خارجی نمی‌تواند از تولید بعضی خودروها در ایران جلوگیری کنند چون که ایران در تولید این خودروها ریشه پیدا کرده و سازنده شده است.

کارنامه ناموفق رنو و پژو در همکاری با ایران

مقیمی با ذکر اینکه پژو و رنو چندین بار در ایران حاضر شدند ولی پس از بروز هر تنش از ایران خارج شدند، یادآوری کرد: اقداماتی در حال انجام است تا همکاری با شرکت‌های خارجی گسترش پیدا کند.

وی در خصوص دستور جهانگیری معاون نخست رییس جمهور مبنی بر لزوم تدوین و ابلاغ دستورالعمل قیمت گذاری خودرو، گفت: کمیته خودرو اقدام خاص و ویژه‌‌ی جدید در این زمینه انجام نمی‌دهد و به دنبال بازنگری در سیاست‌ها است تا در صورت نیاز اصلاحات انجام شود.

حل مشکلات صنعت خودرو تحت لوای افزایش تولید

معاون امور صنایع وزارت صمت ادامه داد: هرچند سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده در این راستا پیشنهاداتی مطرح کرده است و از آن جایی که دستگاه‌های نظارتی هم در کمیته خودرو حضور دارند تلاش می‌شود زمینه اجرای پیشنهادات فراهم شود اما در کمیته حضور بیشتر به دنبال تدوین سیاست‌ها و برنامه ریزی‌هایی برای خروج صنعت خودرو از بحران هستیم؛ در صورتی که تولید افزایش پیدا کند تمام پارامترهای مورد نظر محقق می‌شود و آرامش خیال مردم فراهم شده و تقاضای کاذب هم در بازار از بین می‌رود.

خانه ملت

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar