اطلاعیه رامک خودرو در خصوص واردات خودرو و تحویل خودرو به مشتریان

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
اطلاعیه رامک خودرو در خصوص واردات خودرو و تحویل خودرو به مشتریان

شرکت صنعتی رامک خودرو توضیحاتی در رابطه با مشکلات ایجاد شده در روند واردات خودرو و تأخیر پیش آمده در تحویل خودروهای پیش فروش شده به متقاضیان، منتشر کرد.

اطلاعیه این شرکت در این رابطه به شرح زیر است:

۱ - موعد تحویل خودروهای برخی متقاضیان

پیرو اعلام قبلی مقرر بود در شهریور و مهر ماه سال جاری شمار متنابهی از خودروهای متقاضیان گرامی ترخیص و تحویل گردد و لیکن متأسفانه به دلیل مشکلات و موانعی که خارج از اراده این گروه حادث شد، روند فوق‌الذکر همینک با تأخیر همراه گردیده است. بعضی از این مشکلات و اقدامات انجام گرفته به این شرح است:

الف) به منظور ترخیص کالا از گمرکات کشور لازم است تا مجوز ثبت سفارش برای آن کالا تسلیم گمرک گردد.

از طرف دیگر واردات خودرو به سبب ماهیت ارزش کالا از طریق اعتبارات اسنادی I/C و شبکه بانکی انجام می‌گیرد. گروه رامک خودرو قریب به ۳ ماه پیش بر اساس تعهدات خود اقدام به واردات خودروهای موصوف در یکی از گمرکات جنوب کشور می‌نماید با توجه به اینکه بنا به در خواست بانک عامل، امکان تمدید ثبت سفارش تا ۱۲ ماه امکان پذیر است، متأسفانه سازمان توسعه تجارت از انجام این درخواست استنکاف می‌نماید.

ب) به منظور کاهش هزینه‌های انبارداری و دموراژ بر اساس رویه استاندارد و متعارف موجود خودروهای ورودی به گمرکات جنوب به گمرک اختصاصی رامک خودرو در نزدیک تهران، استریپ و حمل می‌گردد. به خاطر موانع حاضر تا کنون بخش قابل توجهی از این خودروها در گمرکات جنوب باقی مانده و هزینه‌های بزگ روزشماری را به شرکت تحمیل می‌نماید.

ج) به خاطر اعتصاب شبکه حمل و نقل جاده‌ای متاسفانه کرایه کامیون برای حمل از گمرکات جنوب به شدت افزایش یافته و در برهه‌ای کاملاً متوقف گردید.

د) به منظور استیفای حقوق متقاضیان معزز و حل مشکلات اشاره شده در بالاترین سطوح ممکن مراتب در حال پیگیری از طریق وزارت صنعت و سازمان‌های ذیربط می‌باشد. مکاتبات مربوطه عندالزوم قابل ارائه خواهد بود.

۲ - فروش خودروهای وارداتی در شبکه‌های غیر رسمی یا موازی

گروه رامک خودرو هرگز نسبت به عرضه و فروش خودروهای خود در شبکه‌ای غیر رسمی یا موازی یا شبکه‌ای موجود اقدام ننموده است و مطلقاً هرگونه کسب سود و درآمد از این طریق را ناصواب و بلکه حرام می‌داند. پس هرگونه شائبه یا ادعایی بر این اساس صراحتاً تکذیب می‌گردد و برای چندمین بار اعلام آمادگی می‌نماید تا کلیه اسناد فروش خودروهای وارداتی خود را عندالزوم به منظور بررسی و نظارت در دست مراجع محترم ذیصلاح قرار دهد.

با بررسی‌های انجام گرفته در مورد منشأ خودروهای سانگ یانگ که اینک در بازار آزاد با قیمت‌های فزاینده به فروش می‌رسند معلوم شد بعضی از متقاضیان که عمدتاً به قصد سرمایه گذاری و کسب انتفاع نسبت به پیش خرید اقدام کرده‌اند بعد از تحویل خودروهای خود در اردیبهشت ماه ۹۷ نسبت به عرضه آن در بازار اقدام نموده‌اند که طبیعتاً کنترل این مهم خارج از اراده این گروه بوده است.

۳ - تخصیص ارز دولتی به واردات خودرو

در مورد اعلام این موضوع که گروه رامک خودرو ارز دولتی دریافت کرده و در مقابل آن خودرو وارد نشده یا درخواست مابه التفاوت از متقاضیان دارد به اطلاع می‌رساند کلیه خودروهایی که با ارز نیمایی وارد شده در گمرک موجود بوده و هیچ خودرویی با ارز ۴۲۰۰ تومانی ترخیص نشده است. همچنین وفق اعلام دولت، گروه متعهد به پرداخت مابه‌التفاوت می‌باشد همین موضوع مانعی برای حمل شماری از خودروهایی که قبلأ توسط شرکت سفارش گذاری شده، بوده است. از سوی دیگر به خاطر تغییر قانون در اواخر سال ۱۳۹۶ و اوایل سال ۱۳۹۷ مبنی بر انتقال ارز فقط از طریق شبکه بانکی کشور، علیرغم پیگیری‌ها با طولانی شدن پروسه تخصیص ارز همراه گردید. که در صورت تخصیص به موقع و عدم ابطال غیر قانونی ثبت سفارش‌ها که مصداق حقوق مکتسبه را دارند، کلیه متقاضیانی که قرارداد تحویل آنها خودروی وارداتی بود، خودرویشان را تا کنون تحویل گرفته بودند. علیرغم همه مشکلات مطروحه، مشکلاتی از قبیل عدم پاسخ صحیح و صریح از سوی نهادهای مرتبط و ذی‌ربط در مورد ضوابط ترخیص خودروهای موجود در گمرکات کشور موجب شده که زمان دقیق برای ترخیص به متقاضیان گرامی نتوانیم اعلام کنیم لذا خواهشمند است ضمن صبوری و حفظ آرامش از طریق وب سایت رسمی گروه و همچنین عاملیت‌های مجاز، مراحل ترخیص و تحویل را پیگیری نمایید و مطمئن باشید همکاران ما در اداره‌های بازرگانی، فروش و هیئت مدیره به طور شبانه روزی در حال پیگیری امور تا رسیدن به نتیجه مطلوب شما عزیزان در حال خدمات رسانی هستند.

۴ - برخی از ابهامات و سؤالات متقاضیان

بعضی از متقاضیان محترم علیرغم آگاهی از علل تأخیرات پیش آمده با توجه به ظرفیت‌های قانونی کشور و حقوق قانونی خود نسبت به طرح شکایت از شرکت رامک خودرو اقدام نموده و متعاقب آن دستور موقت توقف شماره‌گذاری خودروهای تیوولی را اخذ کردند. خوشبختانه با ارائه مستندات و توضیحات کافی و بعد از پیگیری ابهامات مطروحه برطرف و شماره گذاری این خودروها در تمام کشور بدون مانع در حال انجام است".

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

3 دیدگاه ها برای "اطلاعیه رامک خودرو در خصوص واردات خودرو و تحویل خودرو به مشتریان"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
حمید
مهمان

موعد تحویل خودرو من قبل از تحریمها بوده هیچ کس در این مملکت زورش ب رامک خودرو نمیرسه و هیچکس پاسخگو نیست

حسین
مهمان

سلام به همگی مال باختگان بازم با چند حرف جدید یه مدت پول مردم را بالا میکشن هیچ کس م نیست بگه تا چه حد کلاه گذاری من تیر ۹۶ پیش خرید کردم و۷۰ میلیون پول دادم که مطمئنا همون موقع ماشین راخریدن الانم که بری نمایندگی همونماشین که با پول خودم گرفتن برام ۳۸۰ میلیون میفروشن اون وقت چهره مظلوم به ملت نشون میدن و با حرف مردم را سرکیسه میکنن متاسفانه مسءولینم به فکر جیب خودشونن

حمید
مهمان

سلام .موعد خودرو تیولی من بهمن و اسفند ۹۶ بود یعنی قبل از تحریمها و این مشکلات پیش آمده .الان چرا باید تاوان تعلل این شرکت در تحویل خودرو رو بدم؟تاخیر کردن پول اضافه هم میخوان بروی خودشانم نمیارن مدعی هم هستن