اظهارات دادستان تهران در خصوص آخرین وضعیت پرونده نگین خودرو

سه شنبه 16 بهمن 97 ساعت 12:49
اظهارات دادستان تهران در خصوص آخرین وضعیت پرونده نگین خودرو

دادستان تهران با ارایه توضیحاتی در خصوص پرونده نگین خودرو اعلام کرد که شمار شکات زیاد است و اموال شناسایی شده تکافوی بدهی ها را نمی‌دهد.

عباس جعفری دولت آبادی در گفت وگویی رادیویی در خصوص  آخرین وضعیت پرونده نگین خودور گفت: دو نفر از متهمان در بازداشت هستند و  ۳۵۱۹ شاکی دارد و رد مال سنگینی در این پرونده است و  مهمترین مشکل پرونده کمبود مال برای توقیف است ، البته این موضوع در همه پرونده‌های بزرگ مالی وجود دارد،  چون شمار شکات زیاد است و اموال شناسایی شده تکافوی بدهی ها را نمی‌دهد.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با اینکه وزارت صمت اعلام کرده خودروسازان داخلی حق پیش فروش ندارند با توجه به اینکه پیش فروش ها شروع شده آیا منعی از طرف دادستانی اعلام شده است گفت: در این رابطه  از طرف دادستانی منعی گذاشته نشده است ،ولی  با توجه به تجربه تلخ پیش فروش ها تاکید کردیم پیش فروش ها بر اساس توان و امکانات  باشد.

وی درباره ماشین های توقیف شده در گمرک هم گفت: یک تعدادی در سلفچگان قم توقیف شده است که برای یک خانواده بزرگ وارد کننده است که تعدادش ۳۵۰۰ خودرو است و گروه دوم افرادی هستند که خودروهایشان ناشی از ثبت سفارش‌های متخلفانه است.  ۳۸ متهم در پرونده ثبت سفارشات پایشان گیر است که نزدیک به ۱۰ متهم از این شمار  به پرونده مفتاح رهنورد خودرو که ۴ مقام دولتی وزارت صنعت در آن  بازداشتند برمی گردد.

جعفری دولت آبادی افزود:  نزدیک به ۶ هزار خودرو توقیف است که تلاش داریم هر چه زودتر تعیین تکلیف شود و  به متهمان اصلی نزدیک می‌شویم و امیدواریم تا پیش از پایان سال متهمان اصلی دستگیر شوند.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar