اعتراض مشتریان کرمان موتور در مقابل ساختمان وزارت صنعت

یکشنبه 7 بهمن 97 ساعت 17:07
اعتراض مشتریان کرمان موتور در مقابل ساختمان وزارت صنعت

صبح امروز شماری از مشتریان شرکت کرمان موتور در مقابل ساختمان وزارت صنعت، معدن و تجارت تجمع کرده و خواستار پاسخگویی مسوولان به بدتعهدی این خودروساز شدند.

این افراد در ماه‌های اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری اقدام به پیش خرید خودروهای جک S5 و J4 با قیمت‌های قطعی کرده و ۵۰ میلیون تومان هم بابت پیش پرداخت واریز کرده بودند، ولی در موعد تحویل این خودروها (آبان ماه و آذر ماه)، در حالی که قراردادها قطعی بوده و اجازه مطالبه مبلغ بیشتر از آنچه که در قراردادها ثبت شده بود، وجود ندارد، ولی گروه کرمان خودرو برای تحویل خودروها بیش از ۳۰ میلیون تومان از متقاضیان مطالبه کرده است.

صبح امروز (یکشنبه) نزدیک به ۱۰۰ نفر از متقاضیان این گروه که به گفته خودشان تاکنون چند بار به گروه کرمان موتور و سازمان حمایت از مصرف کننده شکایت کرده اما به نتیجه‌ای نرسیده‌اند، در مقابل ساختمان وزارت صنعت، معدن و تجارت تجمع کرده و خواستار رسیدگی به مشکلات خود و تعیین تکلیف خودروهای ثبت نامی شدند.

به گفته متقاضیان، در اردیبهشت و خرداد امسال، اکثر افراد خودرو جک S5 را با پرداخت ۵۰ میلیون تومان پیش خرید کرده‌اند. طبق قرارداد قطعی، وجه کل خودرو ۱۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان ثبت شده است. طبق قرارداد، قرار بوده با دو شرط تخفیف یک میلیون تومانی بابت پرداخت نقدی و ۱۸ درصد سود مشارت شرکت در موعد تحویل خودرو، مشتریان با پرداخت نزدیک به ۶۰ میلیون تومان تکمیل وجه کرده و خودروی خودرو را در آبان و آذرماه دریافت کنند؛ ولی در زمان ارسال دعوت نامه بیش از مبلغ قید شده در قرارداد و در حدود ۹۲ میلیون تومان از متقاضیان طلب شده است.

با توجه به اینکه مشتریان به خاطر قطعی بودن قراردادهای خود، به این موضوع معترض شده و تکمیل وجه نکرده‌اند، در طول روزهای گذشته پیامکی مبنی بر الزام به تکمیل وجه برای آنان ارسال شده که به گفته مشتریان، بیشتر جنبه تهدید آمیز داشته است.

در پاسخ به اعتراض‌های متقاضیان، وزارتخانه ضمن درخواست از آنان برای پرهیز از شعار دادن، اعلام کرد که معترضان تا ساعت ۱۷ امروز منتظر بمانند تا نماینده کرمان موتور احضار شده و در نشستی با حضور عباس تابش (مدیرعامل سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان) و رضا رحمانی (وزیر صنعت، معدن و تجارت) پاسخگوی مشکلات ایجاد شده باشد.

لازم به ذکر است که به گفته متقاضیان، در طول روزهای اخیر هم نشست‌های گوناگونی برگزار شده که نتیجه خاصی در بر نداشته است. به عنوان مثال در یکی از نشست‌ها، گفته شده که نامه‌ای برای کرمان موتور ارسال شده و وزیر هم دستور اکید برای رسیدگی به این مشکل را داده است. قرار بوده روز پیش با گروه کرمان موتور نشستی برگزار شود که نمایندگان این شرکت خودرویی در آن حاضر نشده‌اند.

در نهایت، در پاسخ به سؤال یک متقاضی که اگر نشست امروز هم مؤثر واقع نشود یا کرمان موتور حضور نیابد، تکلیف چیست؟ به آنان گفته شده که نگران نباشند؛ چون که موضوع از طرف وزارت صمت در حال پیگیری بوده و نهایتاً تا روزهای سه شنبه یا چهارشنبه هفته جاری پاسخ قطعی داده خواهد شد.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

7 دیدگاه ها برای "اعتراض مشتریان کرمان موتور در مقابل ساختمان وزارت صنعت"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
فاطمه قاسمی
مهمان

ما ۱۵شهریور ثبت نام کرذیم و امروز ۲۴بهمن ماشینمون را تحویل گرفتیم وتعداد زیادی برای تحویل اومده بودند خدا را شکر

ازاد
مهمان

تو میگی کرمان موتور دزده من میگم دزده همه می بینند مطالب را می خوانند ولی باز پول مون را میدیم دستشون خوب دیگه اعتراض برای چیست؟ خود کرده را تدبیر نیست

هادی بهروزی
مهمان

سلام در زمان گارانتی x60 از بندر عباس تا مشهد تمام نمایندگی را مراجعه کردم در حال حرکت صفحه کیلومتر ایراد داشت قطع وصل میشد کیلومتر ودرجه بنزین و آب قطع میشد بعد از ۲۰ کلیومتر در حرکت وصل میشدایام عید تا مشهد خودم را رساندم آنجا چند بار مراجعه کردم قطعه از تهران رسید ولی نصب نکردند با اینکه تعداد زیادی فیلم در جاده وداشتم و همه نمایندگیهای مسیر مراجعه کردم و گفتند ایام عید قطعه موجود نیست خلاصه عوض نکردند الان این مشکل منرا کلافه کرده

کاظمی
مهمان

کرمان موتور کلاه بردار هست و هدفش نارضایتی مردم و صدمه زدن به اقتصاد کشور هست و اینکار را با برنامه انجام می ده. یک دلال کامل

زاهدانی
مهمان

شهریورماه ۹۷ در پیش فروش جک s5 با قرار تحویل در فروردین ۹۸ ثبت نام و مبلغ ۱۰۰ میلیون واریز کردم تازه در فروردین نامه تکمیل وجه آمد ومبلغ ۱۴۸میلیون دیگر هم واریز کردم قرار شده بود ۴۵ روز بعد تحویل دهند دوماه گذشته هنوز خبری نیست و هر وقت تماس می گیرم کرمان خودرو وعده سر خرمن می دهند. این درسته؟ این مسلمونیه. خدا لعنتشون کنه

امید
مهمان

واقعا این مشکلات مردم رو ترغیب می کنه که بدم از این مملکت…آخه میشه تو این کشور برنامه ریزی کرد؟….
این بداخلاقی ها و بدعهدی ها تو روابط مردم هم نهادینه می شه…کلاه برداری و دزدی دیگه زشتی و قباحت خودش رو از دست داده، و جدیدا بهش می گن زرنگی و باهوشی….
خواهش می کنیم وزیر صنعت که به نظر آدم درست و متعهدی میاد، ورود کنه و جلوی این مسائل رو بگیره…آقای روحانی قرار ما این بود؟؟…نه این نبود….

محمد
مهمان

فقط متحد باشید. تا بفهمند مسوولین، که اوها هیچ قدرتی ندارند