افت ۴۵ درصدی فروش رنو به ایران در سال ۲۰۱۸

شنبه 29 دی 97 ساعت 10:25
افت 45 درصدی فروش رنو به ایران در سال 2018

مجموع فروش رنو فرانسه به ایران در سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۱۰۱ هزار و ۳۴۷ دستگاه بوده است که این رقم نسبت به سال پیش از آن افت ۴۵ درصدی داشته است.

فروش کمپانی خودروسازی فرانسوی رنو در سال ۲۰۱۸ ، ۳.۲ درصد افزایش یافت که نتیجه یک قرارداد مشترک با چین بود. این کمپانی خودروسازی پیش بینی کرد در سال جاری میلادی هم رشدی ملایم در بحبوحه افزایش مجدد تقاضا در روسیه و آمریکای لاتین خواهد داشت.

فروش رنو در سال اخیر به رکورد ۳.۸۸ میلیون خودرو رسید که شامل ۱۶۶ هزار فروش از طریق همکاری جدید این کمپانی با برلیانس چین می شود.صرف نظر از این همکاری، فروش جهانی رنو ۱.۲ درصد کاهش داشته است . کاهش فروش این کمپانی  به خصوص به خاطر کم شدن فروش در ترکیه، ایران و هند بوده است.

این کمپانی در جدیدترین گزارش ماهانه خود از ادامه توقف ارسال قطعات خودرو به ایران در آخرین ماه ۲۰۱۸ خبر داده است.  این گروه با زیرپاگذاشتن تعهدات خود در قبال ایران و با پیروی از تحریم های آمریکا از ماه سپتامبر فروش قطعات خودرو به ایران را متوقف کرده است.

مجموع فروش این خودروساز فرانسوی به ایران در سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۱۰۱ هزار و ۳۴۷ دستگاه بوده است که این رقم نسبت به سال پیش از آن افت ۴۵ درصدی داشته است. سهم بازار ایران از کل فروش رنو در سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۱۰.۵ درصد بوده است.

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar