افزایش تیراژ سایپا و پارس خودرو در اسفند ۹۷

شنبه 17 فروردین 98 ساعت 02:47
افزایش تیراژ سایپا و پارس خودرو در اسفند 97

گروه‌های سایپا و پارس خودرو اطلاعات مربوط به تولید یک ماهه خود منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۹۷ را در سایت کدال سازمان بورس منتشر کردند. بر اساس اطلاعات ارائه شده گروه‌های سایپا و پارس خودرو به ترتیب ۳۱ هزار و ۶۰۱ دستگاه و ۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه از انواع محصولات خود را در بازه زمانی یاد شده در خطوط تولید خود تکمیل کرده‌اند. این میزان تولید به ترتیب نشان دهنده رشد تولید ۴۵ و ۵. ۱۵ درصدی این دو گروه نسبت به بهمن ماه است.

خودروی پراید بیشترین سهم از سبد تولید گروه سایپا را در آخرین ماه از سال قبل به خود اختصاص داده است. این گروه توانسته در طول اسفند ماه پارسال ۱۵ هزار و ۴۵۹ دستگاه انواع پراید تولید کند. این میزان تولید به نسبت بهمن ماه ۹۷، رشد ۸. ۵۴ درصدی را نشان می‌دهد. تیبا دیگر خودروی گروه سایپا هم در اسفند ماه به نسبت بهمن پارسال افزایش ۶. ۴۶ درصدی را تجربه کرده است. در اسفند گذشته ۱۳ هزار و ۶۳۰ دستگاه تیبا در گروه سایپا تولید شده است. در حالی که سراتو و آریو دو خودروی مونتاژی سایپا در بازه یاد شده به نسبت یازدهمین ماه از سال پیش به ترتیب رشد ۵۶ درصدی و ۸. ۰ درصدی را ثبت کرده‌اند، چانگان دیگر خودروی مونتاژی این خودروساز با کاهش تولید ۷. ۴۹ درصدی در بازه زمانی یاد شده، مواجه بوده است.

آمار ارائه شده توسط گروه پارس خودرو ولی حکایت از کاهش تولید ۳. ۲۰ درصدی خانواده رنو و ۵. ۷۷ درصدی محصولات برلیانس دارد. بر این اساس در اسفند ماه گذشته، ۲ هزار و ۵۰۶ دستگاه محصولات رنو و همچنین ۲۰۷ دستگاه انواع برلیانس در این گروه تولید شده است. به رغم افت تولید رنو و برلیانس همان‌طور که اشاره شد پارس خودرو در اسفند ماه نسبت به ماه قبل از آن رشد تولید داشته است. آنچه سبب شده تا آمار تولید گروه پارس خودرو در اسفند ماه نسبت به بهمن ماه افزایش تولید را نشان دهد، افزایش مونتاژ خانواده پراید در این شرکت است. در اسفند گذشته مونتاژ پراید در پارس خودرو رشد ۶۳ درصدی را نشان می‌دهد.

کدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar